wie gebruikt nog Flyban?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

wie gebruikt nog Flyban?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 15:42

heb ik eindelijk HET middel voor tegen insekten, halen z ehet uit de handel.
vorige zomer heb ik een bus Flyban gekocht, hielp fantastisch, toen hij leeg was wilde ik om een nieuwe gaan, hoorde ik dat het in nederland uit de handel is?
klopt dit en wie weet waar het nog wel te verkrijgen is want het werkt bij mijn paarden gewoon super.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 20:48

Ik wilde het ook kopen, maar kon het ook nergens vinden.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:32

Ben er nog niet naar op zoek gegaan en wist ook niet dat het niet meer te krijgen is. Ik vond het zelf niet super werken. Veerust doet het net zo goed en is vele malen goedkoper. Dat zit in zo'n geel/groene spuitbus. Verder gebruik ik altijd Citronella olie. Gewoon het schoonmaakmiddel. Daar impregneer ik de vliegendeken mee en dat helpt ook redelijk.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 01:28

Ik wist niet dat het uit de handel was, ik vond het altijd prima werken. Ik heb gelukkig nog wel staan, dus ik kan nog even vooruit. Maar degene van wij ik het kocht zei vorig jaar wel dat hij het niet meer opnieuw verkocht, omdat het te duur werd in verhouding tot andere merken. Hij had toen nog 1 flacon staan, dus die heb ik meegenomen. Volgens mij zit er wel een wachttijd op bij slachten, dus het zal ook niet echt een onschuldig middel zijn.

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 19:49

Flyban was vorig jaar al uit de handel. Oude voorraden mochten verkocht worden tot een bepaalde datum. Dit in verband met een nieuwe wet (nu al weer een paar jaar geleden) dat ook deze soort middelen geregistreerd moesten worden als diergeneesmiddel. Een zulke registratie kost minimaal 40.000 - 50.000 euro + nog nieuwe onderzoeksgegevens die volgens de diergeneesmiddelenwet moeten worden uitgevoerd. Het is bijzonder krom en producenten hebben zich geweerd, maar niks aan te doen. In het nabije buitenland zijn deze middelen nog gewoon in de speciaalzaken te koop en blijven ook te koop. Ik haal Flyban uit België en dan een volle doos in een keer. Kost wel even op een keer ook flink geld, maar dan heb je voorraad.
De producent in België is:
Schering-plough nv/sa, rue de Stallestraat 73, B-1180 Brussel. Tel. nr. heb ik niet, maar de klantenservice van deze producent kan je wel aan adressen van de detail anders groothandel geven. Ik hoop dat ze ondertussen ook niet weer eens een keertje zijn gefuseerd vanwege de naam bedoel ik.