boxrust

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giny

Berichten: 12
Geregistreerd: 30-01-02

boxrust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 17:06

Hoe hou je je paard rustig als je na een operatie 2 weken boxrust krijgt voorgeschreven? We geven nu geen bix en alleen maar kuilgras en wat zemelen voor de trek. Nog iemand tips? Zijn er bepaalde kruiden of supplementen in de handel die hiervoor goed werken?
Ik vind het zo zielig... Huilen

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Dat is een moeilijke vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:18

Oh jee, het is net als "Hoe hou je een kind stil?" Ik weet eigenlijk niet echt wat te zeggen. Misschien hebben de anderen een idee!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:28

Zorg voor veel afleiding.
Speeldingen, wilgetakken en dat soort spul in z'n stal. Hooinet met kleine mazen, heeft hij wat te doen. Zorg dat hij in een stal staat waar wat te zien valt.

dorine3

Berichten: 204
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Zuid-Holland

click!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 08:58

Ga clickeren! Vindt ze vast erg leuk! *LOL*

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:34

Mijn paard heeft 8 weken boxrust gehad ik heb in een topic hierover verschillende goede reacties gehad

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

Wat ik kan aanraden is Bach bloesemdruppels (Bach Rescue) te koop bij de Tuinen en natuurvoedingswinkels. Er bestaan boekjes over bach voor dieren. (ook daar te koop of zoek op internet)

Clickertraining heb ik ook gedaan met Sefja. Een clicker koop je gewoon bij de speelgoedzaak, zo'n ouderwets kikkertje bijvoorbeeld. Hier vind je meer informatie
http://www.klix.nu/

Op stal zijn er niet erg veel mogelijkheden maa rik heb Sefja bijvoorbeeld geleerd een bakje met haar tanden op te tillen en aan mij te geven.

Veel succes! Waaraan is je paard geopereerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:46

Mijn paard mocht vorig jaar wel kleine stukjes lopen, dus we hadden een piepklein stukje in de wei afgezet, 4x5 meter waar hij dus niets kon doen maar wel lekker kon eten. Ik moest daar zelf op een stoel bij blijven zitten, anders vond meneer het niet leuk (ook niet als er andere paarden om hem heen buiten stonden Verward ) Wat ik ook wel gedaan heb is zijn box openzetten en dan afzetten met een halstertouw, zodat hij toch wat meer naar buiten kon kijken. Daar moet je absoluut bij in de buurt blijven. Veel succes

Giny

Berichten: 12
Geregistreerd: 30-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 10:50

OCD in haar sprongewricht Verdrietig . Maar ik hoop dat het weer allemaal goed komt. Het is nu een week geleden en haar temperatuur blijft gelukkig constant (rond 37.6), want ik ben bang voor een ontsteking, dat lijkt me een ramp! De verveling begint nu inderdaad toe te slaan, want ze heeft door dat haar been steeds beter gaat. Ik ben bang dat wanneer we na volgende week mogen gaan stappen, ze niet te houden is. Wellicht is het dan nog verstandiger om haar dan licht te sederen, voor onze en haar eigen veiligheid...

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 13:33

ik heb mijn paard na operatie ocd en 2 weken boxrust idd gewoon platgespoten want hij was helemaal geflipt. ben er zelfs op gaan zitten terwijl ie was platgespoten want hij werd echt gevaarlijk. geen ontsteking gehad, nu 1,5 jr later gaat ie super. ik heb er ong. een jaar over gedaan voor ie weer helemaal op conditie en in volle training was, maar die van mij had er dan ook een kraakbeenbeschadiging bij. op stal verveelde hij zich eigenlijk niet zo, we hadden hooi door het stro gemengd zodat ie lang bezig was met eten. hij is nu eigenlijk gekker op stal Verward
succes, groetjes Jade

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:06

Een van mijn paarden heeft eens 8 weken boxrust gehad, ik heb toen een speelappel voor hem gekocht en heel veel gewoon hooi, dus geen kuilgras. Kan je niet overstappen naar gewoon hooi, hier mag hij meer van hebben dan van kuilgras.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:32

Ik zet altijd klassieke muziek op voor de paardjes op stal en ze komen heerlijk tot rust. De oortjes gaan ook helemaal naar voren als ik het opzet.

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:17


Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 16:41

Als je bang bent dat hij echt heel gek gaat doen, zou ik hem geen brokken meer geven en alleen maar hooi (of kuil of zo of wat je hem dan ook maar voert) Over het algemeen blijven ze wat rustiger dan als je ze brok bij gaat voeren. Iig heel veel succes en ik hoop dat ie snel beter is!