zit de chip wel goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerdien

Berichten: 75
Geregistreerd: 09-05-02

zit de chip wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 19:48

Mijn pony is poosje geleden gechipt. Maar ik vind het zo vreemd, de chip ligt als het ware vlak onder de huid. Het is gewoon een bobbel(tje). De andere pony's op stal zijn tegelijker tijd gechipt, maar die hebben dat niet!! Verward
Denken jullie dat dit kwaad kan? Scheve mond

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:35

Tja of het kwaad kan dat weet ik ook niet zeker, ik denk haast van niet.
Je zou is kunnen informeren bij diegene die jouw paardje gechipt heeft?
Het kan ook zijn dat de chip wat dicht onder de huid ligt en er wat bindweefsel omheen is ontstaan.
Ik zou gewoon even informeren.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:37

Als de chip vlak onder de huid ligt, moet hij makkelijk te verwijderen zijn. Door een DA, of door mensen die je pony stelen en de chip aansluiten (laten) verwijderen. Als hij vlak onder de huid zit heeft hij niet zo veel zin. Hij kan zo ook van plaats veranderen en echt aan de wandel gaan. Voordat een of andere onverlaat de chip verwijdert of het ding in het lichaam zoek raakt, zou ik zelf de chip laten verwijderen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:01

dat bobbeltje is wrsch een soort korstje, op de plaats waar die naald de huid in is gegaan, ik ken meer paarden(oa mijn pony) die dat een aantal weken na het chippen ook hadden

niets mis mee, lekker vanaf blijven en dat geneest vanzelf wel!

als je toch blijft twijfelen, ff DA bellen en vragen of hij wil komen kijken.

gerdien

Berichten: 75
Geregistreerd: 09-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:21

nou heb toch maar voor de zekerheid de dierenarts gevraagd..Hij keek ernaar en zei zei dat het geen kwaad kon!! Nou dan vertrouw ik daar maar op OK dan!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:37

Gister avond is mijn fjord gechipt,en die heeft natuurlijk in het begin ook een bobbeltje is natuurlijk net geprikt. [is niet een naald ookk zeg Schijnheilig]
Anders als je het niet vertrouwd even de Da laten komen Lachen

gerdien

Berichten: 75
Geregistreerd: 09-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 12:39

Maar mijn pony is in februari al gechipt..dan moet het toch wel een keer weggaan?? maar het ligt dus nog steeds hetzelfde!! maar goed de dierenarts zei dus dat er niks aan de hand was!! ook niet dat het kon gaan 'zweven'... Lachen