Verbindweefseling spierscheuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Verbindweefseling spierscheuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 09:32

Heeft iemand ervaring met bindweefsel wat zich gevormd heeft na een flinke spierscheuring?

Het gaat om een spier in de achterhand, naar alle waarschijnlijkheid de oppervlakkige bilspier. Deze is in maart gescheurd en naar nu blijkt, ernstiger dan we toen dachten. De genezing is niet goed verlopen, er zit enorm veel bindweefsel. Kreupelheid is nog steeds even erg als een week na ontstaan van de blessure, nu dus vijf maanden geleden.

De osteopate en de DA zijn niet positief.... Huilen

Heeft iemand nog opties voor mij? Ik zal in ieder geval Emmeloord eens bellen en Rodinde is ook nog in beeld.

Andere suggesties of oplossingen zijn uiteraard welkom.

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:41

Ja, ik studeer fysiotherapie.
Ik heb hierdoor erg veel bindweefsel massage gegeven!
Bij mensen werkt dit ontzettend goed, je maakt het bindweefsel zo los en zorgt ervoor dat de doorbloeding toeneemt.
Alleen kan dit bij de mens pijnlijk zijn, wij behandelen vaak ook met ultrageluid, dit heeft ook goede resultaten. Als ik jou was zou ik contact opnemen met een dierenfysiotherapeut, ik denk dat die je echt kan helpen!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 10:58

Ik heb inderdaad ook al contact gezocht met een paardenfysio, maar naar aanleiding van wat telefoongesprekken met klinieken, lijkt het toch raadzaam om eerst een verder onderzoek te doen.

Het zou nl. kunnen dat de betreffende spier de huidige kreupelheid toch niet veroorzaakt, maar dat het heup-en/of kniegewricht ook geblesseerd is geraakt.

Dus ik ga toch maar even verder kijken....