Overbeet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

salliona

Berichten: 203
Geregistreerd: 01-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:49

Ik heb op dit moment ook een megaoverbijter (7J.) staan, ik vindt het erg belangrijk dat er elk half jaar/ elk jaar de tandarts bijkomt om de boel bij te houden.
En ik vraag me af hoe ze het doet maar, zelfs heel kort gras kan ze nog afgrazen! Op zich is ze fijn te rijden.
Jaren geleden heb ik er nog es een gehad, (+/- 9j.) die had ook een serieuze overbijt en die was superfijn te rijden.

Als het enige twijfelpunt over het paardje dat je wil kopen de overbijt is dan zou ik gewoon ff een tandarts laten kijken en zijn mening vragen.
Ik persoonlijk vindt het helemaal geen probleem als ze het hebben.


salliona

Berichten: 203
Geregistreerd: 01-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:02

twinkiej schreef:
Salliona: rijdt je de 7 jarige ook?

En wat deed je met de 9 jarige?


Die 9 jarige heb ik in het 1.30 gesprongen, was echt een superfijn paard welke zich ook heel gemakkelijk liet bewerken (ontspannen aan de teugel) Later hebben we deze verkocht.
Die 7 jarige heb ik parcoursklaar gemaakt en omdat ze uit een goede stam komt en uitzonderlijk goed springt hebben we er een 3 tal veulens mee gefokt (deze hebben overigens een 'normaal' gebit) Komend jaar gaat ze terug de sport in. Ook deze laat zich goed bewerken.

Nogmaals, voor de zekerheid misschien even een goede paardentandarts naar het gebit van je 'toekomstige paard' laten kijken.

Groetjes

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Blacky94, BlueStocking, LaDonna75, maartje0987, nadcha, Slmt9, tienus63, Trendiction, venga en 27 bezoekers