Vaccinatie tegen zomereczeem??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Vaccinatie tegen zomereczeem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 10:44

Heeft iemand hier ooit van gehoord en/of ervaring mee?

Ik bedoel dus niet de gebruikelijke injectie met corti costeroiden.
Laatst bijgewerkt door Tess op 29-08-04 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:45

ik heb er wel van gehoord maar ook dat het niet echt gezond is wat betreft de verdere gezondheid van het paard.....

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:10

wel ik zal het dus nog maar eens vertellen Knipoog
Ik geef mijn paardje sinds 3 maanden deze vaccinatie, en bij mij werkt het zeer goed. Je moet wel weten dat dit afhangt van paard tot paard, het kan bij de ene supergoed werken en bij de andere waardeloos zijn.
Het gaat als volgt:
Ze nemen eerst bloed af van je paard en onderzoeken voor welke dingen je paard juist allergisch is en in welke maten.
dan maken ze speciaal voor jou paard een vaccin.
deze moet je in begin wekelijks inspuiten, dan om de 2 weken en dan elke maand een onderhoudsdosis (deze moet je je paard een heel jaar door geven voor de rest van zijn leven.)
Mijn ervaringen tot hiertoe zijn wel goed, maar kan nogaltijd omkeren. en het is dus ook vrij kostelijk.
Citaat:
ik heb er wel van gehoord maar ook dat het niet echt gezond is wat betreft de verdere gezondheid van het paard.....

naar mijn mening denk ik dat het ongezonder is voor je paard dat hij de rest van zijn leven met zomereczeem zit dan het kleine spuitje dat hij krijgt.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:52

volgens mij is de reactie op de entingen per paard verschillend. een stalgenootje heeft haar paasr namelijk ook laten enten en bij dit paard had het dus helemaal geen effect. hij schuurde gewoon net zo vrolijk door.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:37

Milka heeft die ook gehad, de 1 maand leek het goed te gaan maar daarna was het 2x zo erg geworden.
Bij de halfzus van Milka was dit ook al gebeurd.
Ik heb die vaccin nooit meer opnieuw gedaan!! Rotspul!
Maar goed, ik gebruik nu Fenonolf en dat gaat uitstekend!! Kijk maar in mijn profiel hoe lange manen ze nu heeft!! OK dan!

Kinke

Berichten: 20529
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:47

Vraeghoeve, wat voor spul is dat dan?
Bij mijn paard hebben we een poging gewaagd met Insol-Dermatophyton, heeft helaas niet geholpen.

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:38

Ik heb gister van de DA gehoord dat er een spuit is die als bijwerking heeft dat paarden met zomerexceem minder jeuk hebben. Wat het nu precies was weet ik niet meer ze vertelde er wel bij dat ze die spuit al in februari/maart dan moesten hebben

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:42

gewoon een vaccin dat speciaal gemaakt wordt door testen op het bloed van jou paard.