vraag: tandarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Notteke
Berichten: 268
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Heerlen

vraag: tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 21:49

Het zal Wodan wel weer niet zijn...
(nou jah, zo erg is het nu ook weer niet)

Omdat er toch al een tandarts kwam bij de stal waar ik nu sta, heb ik hem ook maar even naar Wodan laten kijken. Wat blijkt?


Wodan heeft joekels van wolfstanden, deze drukken het bit omlaag en heeft hij zelfs allemaal wondjes in zijn mond waar normaal het bit ligt
We vonden al dat hij de laatste tijd al wat moeilijk deed.... maar jah....
De wolfstanden moeten er dus uit, maar.... dit moet onder narcose gebeuren en dat mag de tandarts niet en de DA is op vakantie
Moeten we nog zeker een week wachten (DA komt pas vrijdag terug) en kunnen dus een week helemaal niks doen Terwijl hij net over de angst van de band die hij moet trekken begint te komen!!!

Maar nu heb ik nog een vraagie aan jullie:
ik weet dat hij dus onder narcose zal moeten, maar blijven ze dan wel staan? Of moet hij zelfs helemaal plat???
Was eigenlijk zo geschrokken (ja,ja kom niet aan mijn wodan) en ben dit helemaal vergeten te vragen....
_________________

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:05

In principe worden deze getrokken onder plaatselijke verdoving dus gaat hij niet onder algehele narcose.
Mijn paarden hadden ze dus ook en zijn dan wel al op vroege leeftijd getrokken (2 1/2 jaar) maar gewoon met een lichte verdoving.
Castreren gaat b.v ook staand? Kan ook liggend hoor.
Maar omdat ze dus getrokken worden en dus niet gesneden worden kan het paard gewoon blijven staan.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:06

Oja de reden ondat de paardentandarts dit niet doet is omdat er bijna geen paardentandartsen zijn die mogen vedoven.
De mijne mag sinds 2 jaar nu ook zelf verdoven dus hoeven we niet meer eerst de dierenarts te bellen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:57

Mijn paard is ook verdoofd toen de wolfstanden getrokken werden. Het verhemelte wordt verdoofd op een paar plaatsen. Het paard kan gewoon blijven staan.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:01

Volgens mij zijn bij die van mij de wolfstanden gewoon onverdoofd getrokken, maar die tanden waren ook echt maar kleine grutjes.
Mijn tandarts heeft een van de beesten wel kalmeringsmiddels ingespoten.
Misschien een idee om een paardentandarts te zoeken die op korte termijn tijd heeft én wel mag verdoven? Of zijn die wolfstanden zo bizar dat hij echt op een operatietafel moet ofzo, dus gaat het nou om verdoven of écht narcose?