straalkanker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 21:37

Mijn merrie mag morgen naar huis na een behandeling van 3 maanden voor straalkanker op haar 4 benen.Zijn er hier nog mensen waarvan hun paard genezen is ik zou namelijk willen weten of er zijn waarbij het is teruggekomen of andere ervaringen bij het genezingsproces .De mijne is behandeld via hoofcare ism dierenkliniek visdonk .ik durf het prijskaartje hier niet te vermelden (weet ook niet of dat mag ).Zijn er eventueel mensen die mij willen pb hoeveel hun behandeling heeft gekost.
alvast bedankt

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:37

ik heb hier helaas ervaring mee en heb geen positief verhaal voor je, dus ik wens je veel sterkte!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:32

Hmz Visdonk ben ik ook geweest met mijn vorige paard. Daarna heb ik vele mindere verhalen gehoort, maarja mensen kunnen niet perfect zijn.
Heel erg veel succes met je paard. (Mn instructrice had paard met kanker over zijn hele lichaam, is echt niet leuk)

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:37

Een paard van onze stal wordt momenteel in Rozendaal aan straalkanker behandeld. Vorig jaar heeft hij het in mindere mate gehad. Dat was (????) genezen. Is teruggekomen (??).
Nu is hij er net een paar weken. De arts die daar was had gezegd dat ze er op tijd bij waren en dat het toch goed kan genezen.
Het schijnt wel een erg intensiefe en dure behandeling te zijn.
Had ook begrepen dat ze vele Euro's minder van de verzekering krijgen dan dat het gaat kosten.
Kan je niet eens contact opnemen met de arts die je paard behandeld heeft?
Iig hoop ik dat het met je paard goed blijft gaan. Succes

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:10

Laatst heb ik van iemand gehoord (is iemand van onze club) dat haar paard er ook voor behandeld is. Zij was tot nu toe iets van 4500 euro kwijt.

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 09:12

bij mij kost het nu 9644 € voor de 3 maanden ,en hier in Belgie bestaat zoiets als een ziekteverzekering voor dieren niet dus t'is uit eigen pocket
Daarom had ik graag ervaringen van jullie gehad

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:10

Wijhebben een paard op stal gehad dat ook aan 4 benen straalkanker had. Hij is hiervoor iets van 4 maanden in Utrecht geweest, geopereerd etc. Toen hebben z ehm in Utrecht opgegeven en wilden hem in laten slapen. Daar was de eigenaar het niet mee eens, heeft hem naar huis gehaald en heeft dierenarts Meursing voor een 2nd opinion laten komen. Die zag er nog wel wat in. Het dier is nog een half jaar bij hem onder behandeling geweest, steeds maar de rotzooi eruit snijden (tot bloedens toe) weer in verband. Uiteindelijk is hij helemaal genezen verklaard. Hij is wel altijd gevoelig op zijn hoeven gebleven. Een aantal jaren later is er nog eens wat meer weefsel weggesneden omdat er toch weer wat rotzooi zat, maar hij is echt nog wel een paar jaar meegegaan. Inmiddels leeft het paard niet meer, het dier hebben ze laten inslapen omdat hij vrij ernstige arthrose had, waar niets meer aan te doen was.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:21

ik meen dat straalkanker veroorzaakt voor door Rotstraal.... ik zou zeggen dat ten alle kosten vermijden en het zou niet meer terug moeten kumen, maar ik ben geen arts!!!!

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 11:35

VOLgens hun heeft het niets met rotstraal te maken -hoewel men dat hier op de kliniek in Belgie gedurend 4 maanden heeft gezegd dat het rotsraal was-.
Ik kan dat ook moeilijk geloven want mijn paardje is super proper op stal ,ze loopt internationaal en staat dus op een zeer goeie stal met eerstekla verzorging en tot haar knieen in het stro dus ik kan moeilijk geloven dat het daaraan ligt ,maar zoals ik kan lezen is het bij de meeste toch wel teruggekomen dus dat voorspeld niet veel goeds !!

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:29

Waarom laat jij je paard door Visdonk behandelen?

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 16:45

In Belgie kon niemand mij helpen ,men heeft mij 4 maanden voorgehouden dat het rotstraal was en ik heb die behandeling intensief uitgevoerd waaronder 2 x per dag elke voet 20min in een ontsmettend bad ,producten opsmeren en dan de voeten intapen enz..doch zonder resultaat! tot ik het echt niet meer zag zitten en ik via bokt het adres kreeg van hoofcare . ik heb mijn paard ingeladen en zij waren de enige die het nogzagen zitten en die kans heb ik dus aangenomen

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:46

Iduna schreef:
Waarom laat jij je paard door Visdonk behandelen?


Beetje vreemde vraag vind ik dit. Waarom zou ze haar paard niet in Roosendaal laten behandelen ?

Groetjes,

Maris

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:02

jeetje wat een geld maar ik neem aandat t beestje een behoorlijke waarde heeft gezien je profiel wat prestaties betreft en dat niet alleen
De emotionele waarde is ook zeer hoog

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 17:12

Tuurlijk spreekt de emotionele waarde voor mij meer dan de sport ,ik had hun gevraagd of ik ze zonder behandeling zou kunnen gebruiken als fokmerrie maar neen-ze liep op dat moment echt op bloot vlees ,je kan je echt niet inbeelden hoe het er uitziet- bij het minste steentje of vuil zou alles infecteren en dan rest er maar een ding ...
Ze is ook zo eenkennig , ze kent mj door en door en ik haar en ben ook de enige die veel van haar gedaan krijg ,daarom heb ik die behandeling gedaan zodat ze nog enkele jaren kan topsporten en dan zou ik ze graag thuishebben voor de fokkerij

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 09:13

bedankt voor jullie reacties allemaal
ze staat ondertussen lekker terug thuis (ik heb haar bewust in die 3 maanden niet opgezocht)
Van het sportpaard is niets meer overgebleven ,ze lijkt nu wel een vette pony

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:49

Maris schreef:
Beetje vreemde vraag vind ik dit. Waarom zou ze haar paard niet in Roosendaal laten behandelen ?


Waarom is dat een vreemde vraag als ik gewoon vraag waarom zij haar paard in Roosendaal laat behandelen?!

Daar bedoel ik helemaal niks mee hoor, maar ik vroeg me af omdat ze uit belgie komt of er in Belgie geen kliniek was die haar paard kon helpen. Dus zo vreemd is die vraag toch niet,Maris?!

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:18

Iduna schreef:
Waarom is dat een vreemde vraag als ik gewoon vraag waarom zij haar paard in Roosendaal laat behandelen?!

Daar bedoel ik helemaal niks mee hoor, maar ik vroeg me af omdat ze uit belgie komt of er in Belgie geen kliniek was die haar paard kon helpen. Dus zo vreemd is die vraag toch niet,Maris?!


Ik dacht dat je bedoelde dat je Roosendaal zo slecht vond dat je daar geen paard moest laten behandelen. Verkeerd begrepen dus Bloos Trouwens vanuit Zeeland gaan weer heel veel mensen naar Belgie, dus zo vreemd is het misschien niet dat ze vanuit Belgie weer naar Nederland komen voor een behandeling, internationale relaties Knipoog

Groetjes,

Maris

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:29

ik ken een paard dat genezen is van straalkanker, maar een jaar daarna een infectie opliep, eerst dachten ze aan een hoefzweer of rotstraal, of weer straalkanker
uiteindelijk wat weggsneden in de hoef, en daar zat allemaal rotzooi, maar het wilde aar niet genezen

bleek de bron van de ontsteking in het bovenbeen te zitten, heel het been werd hardstikke dik, prednison gegeven etc, uiteindelijk in laten slapen Verdrietig

ik zou dus heel erg voorzichtig zijn et steentjes en buil etc in de hoeven, en zorgen dat ze absoluut geen rotstraal meer krijgt, zodat je kan voorkomen dat ze opnieuw iets van een infectie oid oploopt

heel veel succes ermee Lachen