mijn paard heeft waarschijnlijk Rhino

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

mijn paard heeft waarschijnlijk Rhino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 11:59

Hij eet slecht, heeft een paar weken terug hoge koorts gehad en antibiotica met koortsverlager. zijn koorts is inmiddels weg. Hij heeft een tijdje redelijk gegeten maar nu is het weer minder. Is er niets wat ik kan doen voor hem? Mag hij naar buiten met mooi en open weer of kan hij beter binnen blijven?

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 13:25

ik heb ze van het weekend zoveel mogelijk buiten gehad Jolande. Maar mijn conclusie komt uit het volgende: de veearts rhino wel genoemd bij iones. en ik lees overal dat het heerst. Hij heeft wel de verschijnselen ervan. Ik probeer vanavond een beetje vlot op stal te zijn, dan gooi ik ze nog effe buiten.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 14:14

ik zou niet durven, tenzij wim bereid zou zijn de stal van iones te ontsmetten. Anders wordt ook Sando ziek.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-02 22:52

bedankt voor de info margreet. Mijn paarden hebben allebei koorts gehad, gehoest, opgezwollen klieren inderdaad, hoesten, paddy nu ook snotteren maar dat is alweer minder geworden, allebei slecht gegeten, paddy eet weer goed, iones redelijk. Ik zie geen vormen van een ataxie god zij dank. We zijn op stal wel bang voro spontane abortussen. Ze zijn helaas niet geisoleerd van de rest van de stal. en ik zet ze wel eens een paar uur buiten. ik krijg bij iones dan de indruk dat het gelijk losser komt. Maar nu weet ik toch nog niet welk type ze zouden hebben. Morgen ondergaat iones een bloedaftappinkje voor een test.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 10:10

Bedankt voor je informatie Jet. Ik heb deze uitgeprint en wat regels gehighlined. Ik neem de info mee naar de stal, waar bij sommige mensen toch wel wat schrik heerst. ER zijn wat paarden met koorts en ze zijn sloom. Oppassen geblazen dus. Ik hoop dat wij te maken hebben met het EHV-4 virus omdat deze een minder agressieve vorm heeft dan het andere (dat kan leiden tot abortus en ataxie). Een bloedtest zal het uitwijzen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 16:20

Die deur wil Wim niet open hebben uit angst voor ongewenste en stiekume figuren. Ik heb die vraag al ooit gesteld namelijk op een warme zomer. Veel mensen zeggen inderdaad "naar buiten met die knollen". toen Angeliek mijn probleem aanhoorde heeft ze mij aangeboden om de paarden buiten te zetten. En dan haal ik ze zelf weer binnen. PFoeh! Opluchting. En inderdaad, misschien zit ik met paddy pas op de helft....

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 11:08

ja, natuurlijk heb ik het er met de veearts over gehad om een bloedtest te laten doen op rhino maar dat laat ik dan maar achterwege. Een bloedtest heeft al plaatsgevonden; iones heeft bloedarmoede. Aangezien dat meestal ontstaat door worminfectie wordt het nu verder daarop getest. Als er inderdaad worminfectie is, is dat waarschijnlijk de reden dat hij weinig weerstand had, en dus een virus gekregen heeft. Want hij is normaal altijd heel vitaal.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 13:49

ik heb net telefoontje gehad van de veearts. Mijn paard lijdt aan fikse bloedarmoede, en ze hebben niets van wormen kunnen vinden, dus het moet een uitvloeisel zijn van een virus. Nu krijgt hij iets waar flink wat ijzer in zit om nieuwe hemoglobine aan te maken.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 16:15

nou, mijn paarden zijn allebei ziek geweest en daarvoor waren ze prima in orde. dus ik denk dat het een uitvloeisel van het virus is. TEnminste dat dacht de dierenarts.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 10:01

Het heerst gewoon bij ons op stal en mijn paarden waren de eersten die het kregen. Ze zijn er nu bijna vanaf, alleen die bloedarmoede nog. Ik mag vrijdag weer zachtjes aan beginnen met buitenrijden. Ik dacht dat ik wel goed zorgde voor weerstand, maar mijn paarden zijn van vroeger uit gewend om veel buiten te staan en nu zijn er vele dagen geweest dat ze de hele dag niet buiten komen. Tsja, en dan kweek je kasplantjes. Dat is niet mijn keuze geweest.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AngeliqueB, Colinda20, germie, GoogleAdsense, IASCrawler, Loe_Loe, mabellean, tengeltje11, Ubermetrics, WillemijnL, xAnthea en 36 bezoekers