Veel uitschachten: blaasontsteking/zenuwverlamming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Veel uitschachten: blaasontsteking/zenuwverlamming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 21:53

Ik heb hier al 2 topics over gehad.
Daarin vertelde ik dat Bas erg veel zijn penis liet bungelen, tijdens werken en ook gewoon in de wei. Stilstaand maar ook crossend en bokkend.
Tijdens een wandeling en tijdens het poetsen.
Ik vond het abnormaal aangezien ik het nog nooit zoveel had gezien bij ruinen, maar hier werd mij gewezen op ontspanning en later op de warmte.

Toch vertrouwde ik het niet helemaal en heb het vanavond even aan de DA gevraagd ( moest heen met honden en konijn, en kon dat mooi meteen even ter sprake brengen )

Die vertelde mij dat dat dus geen ontspanning is, een keertje kan wel, maar zo vaak en bijna standaard tijdens werk is geen ontspanning ( dat idee kreeg ik zo langzamerhand al, hij doet het zelfs als hij opgefokt loopt )


Hij had voor mij 2 opties : blaasontsteking of zenuwverlamming.
Voor een zenuwverlamming zou hij eigenlijk met de achterhand ook niet goed meer moeten lopen maar dat is niet zo, hij loopt als een speer met zn achterbenen dus eigenlijk was er nog maar 1 optie:

Blaasontsteking.

Ik moest in de gaten houden hoe vaak en veel hij plaste, en dat turfen.
Mocht mij iets raars opvallen aan zijn plasgedrag dan moest ik het melden.

Dus toch wat ik vermoedde : Geen normale ontspanning of warmte, maar iets anders

Iemand die ervaring heeft met paarden en blaasontsteking ?

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:03

Afgelopen winter heeft Seven (merrie)blaas onsteking gehad. In iedergeval een vorm van. In eerste instantie leek ik niets te merken maar ze kon achter het zadel niet meer ontspannen en liep met een weg gedrukte rug en raar gekantelde bekken. Zodat ze niet onder kon treden. Ze ging ook vocht vast houden waardoor ze heel dik werd en leek of ik haar over voerde. Bij mij op stal zijn we nogal in voor alternatieve geneeswijze. Voor de luchtweg infectie die ze toen ook had kreeg ze antibiotica en zodoende zouden ook de bacteriën in haar blaas afsterven. En met de behandeling van een natuurarts. Kon ze op een gegeven moment weer ondertreden haar spieren ontspannen en al het op gehoopte vocht in haar lichaam af laten vloeien door in eens een poosje super veel te plassen en heel erg hengstig te worden. Vitaminen C heb ik haar ook veel gegeven. (zit in rozenbottel) Ik weet niet of je hier wat aan hebt omdat het een merrie betreft.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 22:10

Nouja het enige wat me wat zegt is het dik worden.
Bas staat zonder krachtvoer op een stuk land waar praktisch geen gras staat. Hij krijgt wat oud hooi bij als buikvulling, maar dat was het dan ook.
Toch is hij behoorlijk dik en heeft een haast onbeweegbare manenkam ( je zou haast hoefbevangenheid gaan verdenken, maar dat is het niet )
Dus dat herken ik er in en zou dan eventueel ook vocht kunnen zijn i.p.v voer.

Verder is er met Bas zn rug/lendenen/kont/achterhand helemaal niets mis en loopt hij zoals altijd, dus daar zie ik geen verandering in.

Probleem is dat ik morgen naar Denemarken vetrek voor een maand stage, dus ík kan het niet in de gaten houden.
Maar op stal weten ze van zn bungelpiemel om het zo maar even te noemen en zn stijve manenkam. Ik zal ze nog even bellen of ze het in de gaten willen houden en ook het plassen en als het nodig is de DA willen bellen.
Het liefst ben ik er zelf bij natuurlijk maar ga ook niet nog een maand wachten als er serieus iets aan de hand is, dan moeten zij het maar doen

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:41

mijn vorige pony heeft nierbek ontsteking gehad als veulen de fokker kwam er te laat achter en toen is er operatief een nier verwijdert..ik moest altijd bij houden hoeveel hij plaste en dat het grote plassen waren.
hij heeft er na de operatie nooit meer last van gehad..maar ik denk dat het zo ver niet zal komen bij jou aangezien je er al optijd bij bent! suc6