lees ff!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

lees ff!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 19:36

hallo bokkers.
ik heb een arabiertje.ze heeft een supermooi of had mooie staart.
t probleen is dat ze zo schuurt morgen geef ik maar een wormenkuur.
maar k weet voor de rest echt niet wat ik er tegen kan doen.. Verward
wie heeft een oplossing?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 19:48

Dit lijkt nogal op zomerexceem. Als de DA er eens is, laat hem er even naar kijken. Echt heel erg is het niet hoor. Bij de ruitersportzaak kun je ook veel middeltjes kopen tegen zomerexceem. Gelukkig hebben mijn paarden er geen last van, dus ik weet niet wat nou echt een goed middel ertegen is.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 20:34

Ik neem aan dat ze haar staart schuurt. Even zout in water oplossen en dan de onderkant van de staartbot schoonmaken. Dit geregeld herhalen.Is het inderdaad staart en manenexzeem dan zul je andere middelen moeten gebruiken.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 21:20

Hoi! Ik ben nieuw op deze site en ik vind de onderwerpen op Bokt echt fantastisch.
Wat betreft jouw vraag; ik heb dit ook gehad met mijn paard, alleen wat later in het jaar. Het lijkt inderdaad op zomerexceem. Ik was de staartwortel dan regelmatig met Kerato Shampoo, en behandel het daarna met Equidoux. Beide te koop bij de Ruitersportzaak. Bij mijn paard gaat het dan niet helemaal over, maar in ieder geval wel de jeuk, zodat ze stopt met schuren.
Misschien kun je je paard voorlopig nog even een (zomer)deken met staartflap op laten. Succes. Knipoog

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-02 16:24

nx voor jullie info!
tiz al wat minder aanhet worden..