verdikking op hak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aiko

Berichten: 515
Geregistreerd: 17-07-03

verdikking op hak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 19:34

Sinds enkele dagen heeft mijn paard een verdikking op zijn hak. Hij lijkt er helemaal geen last van te hebben, kan er gewoon aanzitten. Het is ook niet warm ook niet keihard ofzo en hij loopt er ook niet kreupel op.
Heb ook geen idee hoe hij eraan gekomen is.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? En zal ik het nog even aankijken aangezien hij er geen last van heeft of toch de dierenarts er even bijhalen?

Hier ook wat foto's (hopelijk duidelijk genoeg) van de plek
opzij:

Afbeelding

achter
Afbeelding

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:14

Heeft je paard niet ergens tegen aan lopen trappen? Heeft de mijne ook eens gedaan omdat ze niet met haar buurvrouw in de box naast haar kon opschieten. Heb haar toen naar een andere box verhuist en na een paar dagen was bij haar de zwelling weg. Maar als bij de jouwe het niet na een paar dagen over is zou ik toch ff de dierenarts bellen en vragen via de telefoon of je er iets tegen kan doen. Vindt hij het dan ernstig dan komt hij toch. Het kan ook het begin van piephakken zijn.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:53

Dit is idd een piephak, omdat hij het net heeft, zou ik hem regelmatig koud afspuiten, want je moet zo snel mogelijk van die zwelling af, die anders blijvend kan worden.
Overleg wel even met je DA, want als dit een bloeduitstorting is, zou hij na ca. een week weggezogen kunnen worden wat de zaak wel bespoedigt.

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:11

Ik zou wel even met de da overleggen. JE moet idd zou snel mogelijk van de zwelling af, anders blijf je die piephak houden. Goed afspuiten.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:30

piephak je kan er weinig aan doen als ze het al een hele tijd hebben, volg het advies van Kitten maar op je kan er ook van die klei groene leem op doen