Hoesten, hoe denken jullie hierover?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:25

Kan het niet vaak genoeg zeggen, hoestend paard altijd Da bij halen, daar kun je imo geen risico mee nemen. Als het ieder jaar (althans tot nu) terug komt kan het een allergie zijn veroozaakt door een bepaalde plant of boom die op dit moment pollen verspreidt, da's misschien de moeite om uit te zoeken. Tegenwoordig kunnen ze dmv een bloedstaal een serum maken, waardoor de allergie kan "genezen"zeg maar. In Brussel zit zo'n laboratorium bijvoorbeeld (een paarden DA weet dit wel)


Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:28

Dan vind ik dat jij een rare DA hebt, slijm op de longen en dan werken Verward en alleen ventipulmin geven (wat op de voorste luchtwegen werkt! komt niet dieper) als je niet uitkijkt zit je straks met een dampig paard.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:57

ellepel schreef:
licht doortrainen is alleen maar beter.
mensen met astmatische aandoeningen wordt ook aangeraden om te bewegen. bevordert de longinhoud.


Ik heb astmatische bronchitus, dus ik weet hoe slijm op de longen voelt ! wie heeft het er over stilzetten ? weidegang !

Die inhalators (die ik ook heb) zit precies hetzelfde in als ventipulmin, die helpen je te ademhalen maar meer ook niet ! (dat heet trouwens Ventolin) het is geen medicijn in de zin van dat het de infectie zelf aanpakt. Reden waarom het gebruikt wordt, en afdoende is bij een simpele luchtwegen infectie OF als hulpmiddel bij een al dampig paard zodat die meer adem krijgt in een slechte periode. Maar als het paard al slijm op de longen heeft zul je daarbij toch ook andere actie moeten ondernemen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 bezoekers