schurend paard, iemand ervaring met dit middel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

schurend paard, iemand ervaring met dit middel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 16:34

Hiep hoi, wat was ik weer blij (NOT!!) toen ik merkte dat Lowara aan het schuren is geslagen. In 3 dagen tijd heeft ze d'r complete hoofd opengeschuurd.
Na Itch-free en teer shampoo (geen resultaat) toch de dierenarts ingeschakeld (ik vreesde al voor haar manen die tot de grond komen) en die heeft mij het volgende middel gegeven:

Hydrocortiderm van het merk Vetoquinol.

Tot m'n verbazing is het ook een middel voor honden en katten, maar goed. Wie heeft hier ervaring mee? werkt het goed? of eigenlijk niet echt? en wanneer kan ik resultaat verwachten? (nou ja, hopen,bidden etc)

Het moet 3X daags worden aangebracht voor maximaal 14 dagen, dus ben benieuwd. Maar omdat ik nogal een hard hoofd in zalfjes heb, wilde ik weten of iemand het middel kent en gebruikt, en wat voor resultaat daaruit is gekomen. (paard heeft trouwens GEEN zomer exzeem, maar schuurt tjah.. gewoon)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:36

Ik ken het middel wel uit de honden en katten en ja, daar heb ik er goede ervaringen mee.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:17

oke ! iemand bij ons op stal gebruikt sweet itch tegen het schuren, werkt verkoelend...

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:18

Ik ken het wel en heb het ooit eens voor de paarden gebruikt.
Echt super vond ik het niet.Naar mijn herinnering moest ik ook handschoentjes aan bij het aanbrengen,maar weet niet meer zeker of dat nou met dit product was.Het zou schadelijk zijn voor je eigen huid Verward

Heb het idd gebruikt tegen jeuk,maar dat ging niet echt over.Het zal ongetwijfeld verschillen per paard/dier.
Ik heb er dus geen super-ervaring mee,maar ook geen slechte.

Succes met je paard en hoop dat het hierbij blijft,die manen eraf zou heel zonde zijn!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:30

Sweet itch heb ik ook een tijdje gebruikt, zonder resultaat.
Ik heb nu Fenonolf, en werkt uitstekend!! Ze heeft super lange manen en staart!!

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:32

ik heb het wel eens gebruikt, (ook voor jeuk) bij mijn veulen, en het heeft goed geholpen. Wel consequent zijn met opsmeren. Ik moest het 1 maal per dag doen. idd wel handschoenen aandoen!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 22:09

oei, ik heb het vanmiddag lekker dik erin gemasseerd zonder handschoenen... "kijkt naar haar handen" heej ze zitten er nog aan! Lachen
Met Sweet Itch ben ik niet zo tevreden, het helpt niets, het enige positieve eraan is dat m'n paard zich compleet door d'r achterbenen laat zakken van genot als ik het op d'r smeer.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:47

Hydrocortiderm is een hormoon product dat direct door de huid wordt opgenomen. Gebruik door zwangere vrouwen (ook met handschoentjes) is zeer af te raden.
Maar ook bij niet zwanger, is het zeer af te raden om dit product zonder handschoenen te gebruiken.
Bij drachtige merries mag het dacht ik ook niet.

Ook ik heb dit al diverse keren met zeer goed gevolg op mijn paarden en honden gebruikt.

Maar gebruik je verstand en dus de handschoenen.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:16

ik gebruik hydrocortiderm al jaren tegen mok!

werkt heel erg goed.

Jossie

Berichten: 287
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:31

Inderdaad tegen mok werkt het erg goed! Hydrocortiderm lijkt qua werking op prednisolon, ofwel ontstekingsremmende eigenschappen. Tegen de jeuk zal het ook goed helpen, aangezien mensen met exceem klachten dit in het uiterste geval ook krijgen.

Ehm, misschien te simpel gedacht hoor, maar ze heeft erg lange manen schrijf je, zou ze geen last hebben van zweterige toestanden in haar hals/manenkam. Zweet kan ook errrug jeuken... en vooral met dat rare warme weer van een paar weken geleden. Is ze toen gaan jeuken en schuren, dan zou dat het euvel eventueel kunnen zijn. Dan wordt het wassen en manen vlechten...

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:57

Arrgghh dat middel heb ik dan ook hard nodig !!
Die van mij schuurt ook laatste paar dagen vreselijk,
ook al allemaal kale plekken op het hoofd !!

En heeft ook een onwijs lange en dikke voorpluk dus komt het denk
ik allemaal ook daardoor.. Boos!

Waar kan ik dit middel krijgen..?
Of kan ik die alleen krijgen via de dierenarts..?

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:28

[quote="Jossie"]Inderdaad tegen mok werkt het erg goed! Hydrocortiderm lijkt qua werking op prednisolon, ofwel ontstekingsremmende eigenschappen. Tegen de jeuk zal het ook goed helpen, aangezien mensen met exceem klachten dit in het uiterste geval ook krijgen.

quote]

Haha! Haha! Haha! Lijkt niet alleen op de werking, maar zit er ook in!!!!!

Jossie

Berichten: 287
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:30

Zat op mijn werk, vandaar dat ik het flesje er niet bij kon pakken... Ik schaam mij diep!!!!!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:37

Clown Clown Ach, waarom?? Ik vond hem eigenlijk wel leuk !! Haha! Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:12

ik ken het spul, gebruikte het ook, en dan dus zonder handschoenen, e ik was dan altijd misselijk daarna en had last van maagpijn
ik snapte er niets van maar de tijd dat ik het gebruikte voelde ik me zo beroerd

toen stopte ik mt da spul gebruiken voor mn pony en ik was zelf weer fit

tot ik mokzalf met dezelfde bestanddelen voor mn andere paard ging gebruiken, en meteen was ik weer beroerd

toen zei mn vriend ineens komt dat niet door dat spul?! en sinds ik handschoenen aandoe met het opsmeren ben ik niet meer miselijk geweest Haha!

dus toch maar ff die handschoenen aandoen!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:00

Maar heeft je veearts je hier dan niet voor gewaarschuwd????? Bij mij mochten de stagiares hier niet eens mee werken, dat soort dingen deed ik altijd zelf.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 20:58

ehm nee, erger nog, m'n Tinker is drachtig, en ik lees nu hierboven dat je het dan niet mag gebruiken? ik heb zelf eigenlijk nergens last van, doe het 3X per dag op haar hoofd,manen, staart en zijkant met blote hand (hele ehm kwakjes zeg maar). Tot nu toe lijkt het met haar hoofd al te helpen, bij haar manen nog niet.
Citaat:
maar ze heeft erg lange manen schrijf je, zou ze geen last hebben van zweterige toestanden in haar hals/manenkam. Zweet kan ook errrug jeuken... en vooral met dat rare warme weer van een paar weken geleden. Is ze toen gaan jeuken en schuren, dan zou dat het euvel eventueel kunnen zijn. Dan wordt het wassen en manen vlechten...

Lowara heeft haar manen standaard in een dikke hengste vlecht, en wordt op dit moment 1X per week gewassen met teer shampoo ivm eventueel jeuk qua zweet. flesje is trouwens nu na 2.5 dag al bijna leeg, zoveel oppervlakte moet ik ermee bedekken, dus ben benieuwd wat de dierenarts maandag gaat zeggen (flesje hoort langer dan 14 dagen mee te gaan)

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 08:23

Ik zou in ieder geval melding maken van het feit dat ze drachtig is.

Gezien het feit dat zwangere vrouwen het niet eens mogen verwerken met handschoenen aan, lijkt het me voor een drachtige merrie toch ook niet gezond.
En wat jou zelf betreft, het spul wordt gigantisch snel door de huid opgenomen, dus krijg je er zelf ook het nodige van binnen.

Het zal wel geen baard groei geven oid Clown Clown , maar het kan wel degelijk jouw eigen hormoonspiegel fors veranderen, dus kijk maar uit.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:05

Ik gebruik bij irish wel 2 grote flessen hydro per jaar voor haar mok. Het is het enige wat helpt! Maar ook ik moest direct stoppen nadat ze gedekt was! Het is absoluut niet goed voor drachtige merries zei mijn da.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:23

is idd goed spul, wij gebruiketn het ook veel op stal. sweet itch van sectolin vind ik rot spul. bij die van mij werd het er erger van, toen heb ik geprobeerd door af en toe met betadine te wassen. nu is het over.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 21:01

mm kom net van de dierenarts vandaan voor een nieuwe fles. Het kan voor drachtige paarden geen kwaad zolang ze het niet opeet, omdat het middel normaal voor honden en katten is, en dus niet zo sterk schtijnt te zijn. Wel moet de dierenarts binnenkort langskomen, want pony nummer 2 en 3 zijn ook begonnen met schuren (hiephoi!)

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:53

Mijn paard schuurde toen ook zo, maar hydrocortiderm helpte bij haar ook niet... Maar mijn hele handen gingen er kapot van! Toen kreeg ze antibiotica wat ook niet hielp... maar bij ieder paard is dat anders!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 15:06

oei, das balen, als echt niets helpt. op dit moment schuurt ze alleen als ik het niet 3X per dag erop smeer, dus het helpt wel, maar zodra ik stop of het een keertje vergeet, hup, daar gaat ze alweer. (ze heeft nu een semi punk kapsel op d'r hoofd gekregen.)

arinda

Berichten: 2542
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:12

er is een spulletje dat ook heel goed helpt weet alleen ff de naam niej meer maar het komt uit een groene fles net zoon fles als de equistar (maar dies oranje) probeer dat eens mssgn dat dat helpt

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 18:47

mm komt het van de dierenarts af? (ben niet zo into het alternatieve zeg maar, vooral niet nu ze drachtig is)