bespiering krijgen bij veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

bespiering krijgen bij veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 00:32

Mijn shetveulen van bijna 4 maanden heeft losse knietjes.
Nu heeft de da advies gegeven om wat te stappen in zand om de knietjes wat sterker te krijgen (door bespiering)
Maar zand hebben we niet en naar mijn idee heeft gewoon wandelen langs de berm weinig nut, want in het weiland loopt hij ook.

Weet iemand hoe ik meer bespriering bij mijn veulen krijg, want als ik nu niets aan die knietjes doe zijn ze volgend jaar alleen maar slechter.
Longeren is hij te jong voor, dus ik weet echt niet hoe ik wat spieren kan kweken bij hem.

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:42

Ik begrijp niet, hij had toch stijve voorbenen en nu zijn het de knietjes?
Maar goed het enige is lopen, en misschien de helling op om wat meer kracht te moeten leveren.
Wel kalm aan opbouwen en niet overdrijven want het is nog volop in de groei. Vaak groeien dit soort dingen vanzelf wel goed.

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 01:51

een veulen van 4 maanden is erg jong om gerichte spieropbouw te trainen...wat zijn de klachten? in hoeverre "losse knietjes" ?
ik denk dat je met dit beestje juist nu geen overdreven zware training moet doen, gewoon lekker bewegen, regelmatig tempo lopen...

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 10:10

Caroline81 schreef:
Ik begrijp niet, hij had toch stijve voorbenen en nu zijn het de knietjes?
Maar goed het enige is lopen, en misschien de helling op om wat meer kracht te moeten leveren.
Wel kalm aan opbouwen en niet overdrijven want het is nog volop in de groei. Vaak groeien dit soort dingen vanzelf wel goed.


Ik dacht dat het uit zijn voorbeentjes kwam Bloos!
M<aar het blijkt dus vanuit zijn knietjes te komen

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 10:11

baroen schreef:
een veulen van 4 maanden is erg jong om gerichte spieropbouw te trainen...wat zijn de klachten? in hoeverre "losse knietjes" ?
ik denk dat je met dit beestje juist nu geen overdreven zware training moet doen, gewoon lekker bewegen, regelmatig tempo lopen...


Hij loopt erg stijf. Het li knietjes zit best wel los en het re knietje valt opzich wel mee

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:07

Ik heb dit ook gehad met mijn veulen, maar toen was het zijn heupgewricht. De da heeft mij toen ook geadviseerd om er veel mee te lopen om bespiering te krijgen. Gewoon langs de berm is ook al goed als hij maar veel beweegt. Als je geen zand hebt moet je toch een alternatief zoeken in dit geval dan de berm. En het liefst alleen stappen.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:23

heeft ie geen vriendje op mee te spelen? Vaak als een veulen alleen is, krijg je snel dat het teweinig beweegt....

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 21:46

Hij staat met een 2 jarige en met 2 oudere merries op het land.
Die 2 jarige is erg speels en laat Star af en toe wel rennen.
Dus beweging krijgt hij verder wel genoeg.