Rhino

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:56

Heleen, ik heb er hier in de buurt nog niets over gehoord, dus don't worry. Heeft ook geen zin om je daar druk over te gaan maken, want als je bij een hengstenhouder staat waar natuurlijke dekkingen gedaan worden, dan zijn ze echt wel superallert op zulke dingen. Vooral omdat er daar natuurlijk aardig wat bewegingen op het erf zijn.

Ik ga komend weekeinde weer naar Brabant met de paarden, maar ga dat echt niet afzeggen omdat er nou toevallig Rhino heerst in die regio...

Knufje voor die dikke witte merrie van je!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 14:20

Painthorselover: nee, ik heb geen eigen stal/land, ik sta op een pensionstal. Maar helaas zijn er heel veel mensen die bij het woord "Rhino" meteen denken dat alle paarden dood neer gaan vallen.... Frusty
Zie het genuanceerdere verhaal hierboven, en trek je conclusies.

Ook met drachtige merries is het "maar" 1 van de 4 Rhinovarianten die risico's meebrengt.
Wij hebben geen drachtige merries op stal staan, en de jongste bij ons is al drie jaar oud. Dit betekent dat alle paarden in principe voldoende weerstand hebben tegen de meestvoorkomende vormen van Rhino.

Dus waarom zou ik een vakantietje laten schieten omdat er toevallig in een gebied Rhino heerst? We hebben twee volwassen, kerngezonde paarden, die 24 uur per dag voldoende frisse lucht krijgen in hun buitenboxen, dus het risico is niet groter dan zelf door een supermarkt lopen, waar je door andere mensen een griepvirusje cadeau kunt krijgen!

(PS je hoeft ook niet zo te schreeuwen in je bericht, ik ben niet blind *LOL* )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 18:51

OK, ik blijf het hele weekeinde thuis en ga de Penny lezen, net als jullie Party!!

Ladies maak je toch niet zo druk. Weten jullie uberhaupt wel hoeveel procent van de Rhinogevallen daadwerkelijk leiden tot verlammingsverschijnselen?
Als je dat risico niet kunt nemen, dan kun je sowieso al nooit meer wedstrijden gaan rijden (5% van de paarden heeft namelijk een (jaja, EEN in plaats van HET... Koe ) Rhinovirus bij zich....

Ik wens jullie dus verder heel veel plezier in de rest van jullie paardenleven, in jullie hermetisch afgesloten privestal, natuurlijk ook zonder persoonlijk contact met andere paardeneigenaren, want ook die kunnen EEN Rhinovirus bij zich hebben...

In die tijd ga ik dan even lekker op vakantie, als je 't niet erg vindt.... Schijnheilig


Oh ja, even voordat je daar over gaat mekkeren: Tuurlijk is het banketstaaf voor je als je paard Rhino oploopt, vooral als het een ernstige vorm is. Maar ik geloof niet dat jullie genoeg kunnen relativeren om in te zien dat de meeste paardensnotneusjes ook als oorzaak Rhino hebben.....


Odi, bedankt! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 21:13

Ik moet je helaas teleurstellen Painthorselover... Ben al weer terug, dus het waren maar 2 daagjes. Alle paarden daar op stal blaken van gezondheid, en zo ook de onze.
Ze zijn trouwens ook niet verzekerd (ja, WA natuurlijk) en of we er wat om geven..... Mwoah..... Haha! Hahaha! 'k Kan beter zonder m'n vent dan zonder m'n pony *LOL*

Oh ja, ik rijd ook geen wedstrijden, maar als je je wilt laten besmetten ben je welkom hoor *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 16:55

Misschien is het handig om eens wat echte paardenkennis op te gaan doen en niet alleen de Penny te lezen Extreme duivel
PS mijn stalgenoten gaan erg graag mee en reizen ook aardig wat af met hun paarden...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelo_J, maitestar23, SemrushBot, xAnthea en 66 bezoekers