*slokdarm verstopping

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

*slokdarm verstopping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 22:45

mijn paard had een beetje te gulzig van zn hooi gegeten en kreeg daardoor een slokdarm verstopping (zie verder bij verslag van de dag)
gelukkig was er iemand bij toen het gebeurde dus kon de DA op tijd worden ingeschakeld die hem een prik gaf waardoor zn slokdarm wat verwijde waardoor de prop door kon glijden naar zn maag.

nu ben ik bang dat het een keer gebeurt als er niemand bij is ('s nachts bijvoorbeeld) als die prop daar (te) lang zit kan hij dan stikken oid?

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**


guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 23:13

odis schreef:
ik weet niet hoe vaak hij eten krijgt, maar ik zou hem dan meerdere keren per dag kleine porties geven.

vraag het eens aan de dierenarts.


een te grote hap kan je altijd nemen lijkt mij, of je nou 2, 3 of 10 keer per dag te eten krijgt, misschien dat hij het dan rustiger op eet maar de kans zit er toch in dat zoiets gebeurt of niet?

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-02 22:10

chantal1 schreef:
Ik zou proberen om hem meer hooi te geven. Mocht het nou echt zo'n gulzigaard zijn kunnen de tips van Margreet een goede oplossing bieden. Mijn ervaring is dat het meestal komt omdat paarden te weinig ruwvoer krijgen.


hij krijgt genoeg hooi, daar ligt het niet aan, maar hij neemt vaak de eerste paar happen nogal gulzig.

een hooinet ben ik ook niet zo voor in want als hij daaruit moet eten staat hij toch met zn hoofd omhoog te eten en komt er ook allemaal stof en hooi over hem heen. als je het hooinet lager hangt kan hij er weer in verstrikt raken.... dus ik leg het liever gewoon op de grond.

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mystery3434 en 129 bezoekers