Extreem stijf na wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Extreem stijf na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 11:33

Een pony bij ons op stal heeft nu tot twee keer toe na een (spring)wedstrijd extreem last van stijfheid. Het lijkt niet op maandagziekte (is niet 'strak') hij wil wel lopen maar heeft moeite om te buigen en te strekken. Het lijkt dus op een rugprobleem - maar daar heeft hij geen last, bovendien is hij regelmatig bij de fysio, is dan altijd goed. We zullen binnenkort even bloed laten prikken, we zaten zelf aan problemen in de spierstofwisseling (verhouding Ca-P) te denken, maar misschien hebben jullie nog andere suggesties?

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:07

Je kan zijn lichaam een beetje "aftasten" zeg maar om te zoeken naar bepaalde pijnlijke plekken. Omdat het altyd na wedstrijden is, kan het zijn (dat weet jij natuurlijk het beste) dat hij door spanning tijdens een wedstrijd zijn spieren zó aanspant dat er spierpijn ontstaat.
Ik zou inderdaad bloed laten prikken, want omdat hij bij de fysio altyd goed is haal je er verder ook niks uit..
Ik denk dat een bloedtest meer uitkomst biedt..

Succes!!

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:53

Kan ook van op de trailer staan zijn. Heeft een jong paard dat net op wedstrijd gaat bij ons ook. Bij super voorzichtig rijden en korte afstanden gaat het beter. Wij denken dat het aan de balans ligt die hij nog niet zo goed heeft.

Ik ga ervan uit dat de pony goed wordt uitgestapt na de wedstrijd?

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:40

Ik zou wat het meest voor de hand ligt (en dat is toch spierbevangen) eerst willen uitsluiten, voordat je verder gaat zoeken.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:55

Het kan ook door een probleem in de voorbenen komen, deze worden namelijk extra bealst tijdens het springen. Had mijn pony ook last van.