veel plassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Notteke
Berichten: 268
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Heerlen

veel plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 17:56

Wodan plast de laatste tijd best veel! Het is altijd al een soort ''hengst'' geweest die overal plastte waar hij maar kwam. Had ik net gepoetst moet hij plassen, heb ik gelongeerd moet hij plassen, staat hij op de trailer moet hij plassen, ben ik op een andere manege op bezoek moet hij plassen... En ga zo maar door....

Nu heb ik altijd het idee gehad dat het hengstengedrag was (zeg maar reutjes gedrag). Maar nu Wodan sinds vrijdag is verhuisd naar een andere stal om ingespannen te worden is het echt erg aan het worden!
Hij staat alleen snachts opstal en de stal drijft dan echt van de urine (loopt met mesten de kuiwagen uit), Wodan staat echt te soppen
Vanmiddag gepoetst en begint hij de plassen onder het poetsen op het beton (is dit normaal???) daarna gelongeerd en weer plassen
En dan moet ik er ook nog bij zeggen dat het echt water was, echt helder niet geel en troebel....

Hij ziet er verder goed uit, goed gehumeurd echt niet ziek, of sloom.
Wat moet ik nu?? Kun je ook wat urine bij de DA langsbrengen om te controleren zoals bij honden en katten??? En waarop kunnen ze controleren? Of zeggen jullie, wacht even, kijken wat hij de komende dagen doet???
Hij drinkt niet meer als de andere dagen....

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:06

-
Laatst bijgewerkt door Kitty_ op 28-04-24 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

paars

Berichten: 5601
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:09

klinkt idd als een paard met verslechterde nierfunctie. De nieren kunnen de urine niet meer concentreren en dus gaat hij heel veel plassen om de afvalstoffen toch kwijt te raken. De DA kan de urine controleren, maar ook bloedonderzoek is gewenst. DA maar even bellen als ik je was! Dit lijkt zeker geen gezonde situatie. Veel succes!

Morrie

Berichten: 22324
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:20

drinkt ie ook veel???

Mijn paard ging vorig jaar toen hij ineens 's nachts op stal moest ook zoveel plassen,wel 3 x in een uur.

Ik heb eens een paar uur zitten kijken wat hij deed en hij bleek z'[n drikbak erg spannend te vinden en hing er constant aan.

Ik heb wat speeltjes in de stal gehangen en toen werd het een sstuk minder met drinken en plassen.

Op een ritje van 2 uur plast ie nog wel 3 keer hoor, maar ja, het is een ruin.....