wel of niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

wel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 09:22

Hoi,

Mijn pony heeft sinds een week of 2 last van een stofallergie. Nou zit hij aan de antibiotica en aan een slijmoplosser en de dierenarts zei dat ik hem op rust moest zetten.

Nu hoor en lees ik (van verschillende mensen) dat "rust roest" en dat je paarden met een allergie juist beweging moet geven.

Wat is nu het beste?

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:20

sorry geen idee
misschien kan je het beter met je dierenarts overleggen

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:43

het is natuurlijk wel zo dat bij mensen die astma hebben dat ze juist moeten bewegen om het lichaam in een goede conditie te houden en zo meer longinhoud te hebben .

dus kan ik me voorstellen dat je pony ook gewoon beweging hebben moet om de boel op gang te houden.

ja tuurlijk, een dik lijf presteerd minder en heeft meer last van benauwdheid dan een getraind lichaam....

niet heel veel en zwaar gaan trainen, maar gewoon normaal de boel op conditie houden lijkt me wel goed.

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 11:49

Dat is mij dus ook verteld. Niet in het zweet werken, maar wel beweging blijven geven.

Ik ga vandaag gewoon een lekker met hem door het bos stappen en misschien een drafje erbij. Eens zien hoe hij daarop reageert.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:45

Lijkt mij dat je je paard juist in beweging houd en in de frisse lucht. In stro of zaagsel zit ook een hoop stof. Ik zou lekker buiten rijden en lekker stappen alles op het gemakkie...succes

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 19:46

Gelukkig ging het al veeeel beter met hem. Tijdens het rijden heeft hij niet gehoest. Hoorde hem maar 1 keer en dat was na het rijden, toen hij aan het rollen was in de bak. Hopelijk komt het niet meer terug....