duidelijke foto rotstraal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

duidelijke foto rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 11:38

Wie heeft er voor mij een duidelijke foto van rotstraal? Een van de paarden bij ons in de wei verdenken wij nl. hiervan maar de eigenaresse van dit paard is momenteel drukker met haar sociale leven als met haar paard dus die ontgaat dit totaal Boos!
Nu wil ik het dus zeker weten alvorens ik haar opbel. Dit zou dan al de zoveelste keer zijn dat ik haar voor iets waarschuw maar goed....ik doe dit voor het paard.

....ongeloof...daardoor sprakeloos....


djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 11:44

Thanks Mist...deze had ik dus al gezien en vergeleken en denk dus ook dat het inderdaad rotstraal is maar wil echt "goed beslagen ten ijs" komen dus zocht ik nog meer foto's

....ongeloof...daardoor sprakeloos....

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 14:03

Thnx iedereen....ben er nu wel uit denk ik. Het is dus volgens mij inderdaad rotstraal dus ik zal maar weer eens bij haar aan de bel trekken. Zucht..............waarom hebben sommige mensen paarden Verward Verward , en in dit geval krijg ik steeds sterker het gevoel om gewoon te kunnen zeggen dat ze een paard heeft. En dan krijg je natuurlijk reacties zoals.....Goh heb jij een paard, wat gaaf. Zijn natuurlijk leuke reacties maar wees dan ook zo eerlijk om te zeggen dat je per dag 5 minuten je snuit laat zien en vervolgens weer vertrekt (maar ja ze kan wel zeggen dat ze geweest is Verward Verward ).
Kan me hier zo verschrikkelijk kwaad om maken.....ze is het beest absoluut niet waard. Ze heeft de afgelopen drie weken volgens mij het zadel er niet 1x op gehad......laat staan dat ze ermee gelongeerd heeft. En maar interessant doen....want zij heeft immers een opleiding voor paarden gevolgd en ze weet er zoveel van.....DUH Boos! . Dan moet je ook weten dat alleen een stukje appel elke dag niet echt de optimale verzorging is).

....ongeloof...daardoor sprakeloos....

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 14:08

joelledsr schreef:
Zo en dat moet er even uit Knipoog
Veel succes met uitleggen zo meteen Lachen


hihi .... was dat zo duidelijk? Ja dat MOEST er even uit, vreet me nl. al een tijdje hierover op. En weet je als het nou een tiener was (dan was het nog niet goed te praten hoor) maar dan kun je zoiets misschien verwachten maar dit is een volwassen vrouw van 24 met een lading aan tijd want ze heeft geen werk.

....ongeloof...daardoor sprakeloos....

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 14:31

Barvrouwke schreef:
Je moet proberen om aan zoown spuitbus met blauw spul te komen, wat een beetje schuimerig wordt na het opspuiten. Werkt echt geweldig en is door vele hoefsmeden ookal de beste verklaard. Daarnaast nog even een watje erin proppen en eruit halen totdat het schoon is, en daarna het watje erin laten zitten. Dit elke dag verschonen. Zo komt er zuurstof bij en is het in no time weg.


Zou dit me alle liefde doen hoor......maar het is niet mijn paard. Als ze het mij zou vragen zou ik het doen maar eigenlijk is dit te banaal voor woorden. Ik heb 2 paarden, een voltallig gezin + hond en ik werk 24 uur per week. Zij heeft alleen een vriend en verder niets.
Begrijp me niet verkeerd hoor.....ik zou het zo doen voor het beest maar laat ze haar eigen verantwoording maar nemen.

....ongeloof...daardoor sprakeloos....

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 17:10

smurf schreef:
CTC spray kan je alleen bij de DA kopen, ze zijn niet zo te koop in de winkel. Het is wel superspul!

je kan ook blauwsel (meer paars) voor schapenrot kopen, dat kan je wel gewoon bij De Boerenbond/Welkoop kopen.

droogzetters voor koeien werken ook goed, maar dan moet je toevallig bij een koeienboer op stal staan

Je moet er wel iets aan doen, ik heb wel eens een paard met verwaarloosde rotstraal op stal gehad en die moesten we na verloop van tijd laten inslapen, het was hoefkanker geworden en een hele lijdensweg Huilen


En laat dat nou net het geval zijn Haha! .
Heb de eigenaresse gisteren gesproken en ze zou vandaag kijken maar heb nog niets van haar gehoord. Kreeg ook niet echt het idee dat mijn melding veel indruk maakte na een aantal wijntjes bij haar. Kreeg een serieuzere reaktie van vriendlief als van haar.

....ongeloof...daardoor sprakeloos....

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 20:21

smurf schreef:
ze noemen droogzetters ook wel een droogstoppers, misschien gaat er dan een lichtje branden bij "jouw" boer(in)



stom toevallig hadden wij het daarover met de boer vorige week (dit had niets te maken met bovengenoemd paard) .... maar ik kreeg toen de indruk dat dat een mengsel was met medicijnen.
Weet jij hoe je het maakt?

....ongeloof...daardoor sprakeloos....

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 21:37

smurf schreef:
:
men neme een doosje met 2 spuiten droogzetters


Ach ja....veel gewerkt afgelopen 2 dagen (weinig slaap) Slapen maaruh....hoe kom ik aan een doosje droogzetters? Waar kan ik die kopen?

En smeer jij dit preventief op de hoeven i.v.m. rotstraal?
En als rotstraal al geconstateerd is, hoelang moet je dan smeren en hoe vaak per dag?
En als ik het goed begrijp moeten beide spuiten droogzetters door een pot uierzalf --> hoeveel ml. moet die pot zijn?
En hoelang is dit brouwsel houdbaar na het mengen?

Ik had hier nl. nog nooit van gehoord dus vandaar de vele vragen Haha!

....ongeloof...daardoor sprakeloos....


djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 21:57

ja graag....als je ff zou willen kijken ....thnx Haha!

Ook wij hebben vanavond die van ons gecontroleerd....maar die zagen er ook heel mooi uit. Daarentegen bovengenoemd paard Huilen Huilen

Van mok heb ik tot nu toe nog nooit last gehad *zit nu hevig op een houten tafel te kloppen*.....maar dit recept gaat dus in mijn boekje he Haha!
Werkt dit brouwseltje dan beter als menig "mokbestrijdingsmiddel"?

....ongeloof...daardoor sprakeloos....

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 22:07

ben net ff het internet op gegaan en nu las ik dat sinds november 2003 er nieuwe droogzetters (Orbeseal o.i.d.) waar dus geen antibiotica inzit....dit i.v.m. slachten.
Mijn DA is maandag terug van vakantie...ik ga het hem vragen Lachen

....ongeloof...daardoor sprakeloos....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers