Verdikking voor en achter spenen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Verdikking voor en achter spenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 08:47

Hallo allemaal,

Een vriendin van me die heeft een pismerrie. Het bleek dat de cyclus stopte bij de eierstokken. Dus de eitjes bleven op de eierstokken zitten.
De dierenarts heeft toen een hormoonspuit gegeven. Die een aantal weken zou moeten werken. Maar hij werkte maar een week. Daarna moest ze regu mate gaan geven. De normale dosis 7 ml hielp niet. Hierdoorheen werd ze nog steeds hengstig. Toen om 10 ml gezet maar daar werd ze nog steeds hengstig door.

Nou haalden we haar maandag uit de wei toen we opeens grote verdikkingen voor en achter haar spenen zagen. Het zijn zachte gevoelige verdikkingen. ( ze slaat als je eraan komt). Er is geen verandering in haar gedrag te merken. En ze is ook nog gewoon hengstig.

Nou zei de stalhouder dat het misschien socht (ik weet niet of ik het goed schrijf) is. Dat voorkomt wanneer een merrie tien maanden drachtig is. De merrie is alleen niet drachtig Verward

Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn???

Groetjes joyce

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 18:11

Weet niemand hier iets van????

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 05:00

mijn paardje heeft ook altijd last van haar eierstokken , ze drukt zelfs daardoor haar rug weg en begint op haar voorhand te lopen ! ik laat regelmatig een acupuncturist komen en sindsdien gaat het veel beter met haar ! voor ik die acupuncturist liet komen hebben dierenartsen 2 jaar geprobeerd om haar van haar probleem af te helpen zonder resultaat , nu met acupunctuur is ze veel beter , ze heeft er zelfs bijna geen last meer van !

groetjes

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 11:14

We hebben de dierenarts laten komen deze heeft geconstateerd dat het een ontsteking was. Ze heeft drie dagen op de peniciline gestaan en tis nu voor een heel eind heen over. *LOL*

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 03:27

ik ben blij voor jou en je paardje dat het over is !

groetjes