ventipulmin/prednisolon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:21

Volgens mij is dat ook wat ik van dr.Vestjens van de Keerhoeve heb gekregen. En het werkt goed hoor. Meestal ligt er een allergie aan ten grondslag. De allergische reactie wordt steeds heftiger en door het goed drastisch aan te pakken ga je je paard desensitiseren (zeg maar: ervoor zorgen dat ze geen allergische reactie krijgt) Als je dat een tijd volhoudt, dan kan het namelijk weer bijna over gaan! Ik heb mijn merrie toen meteen op Animal Star gezet en geen hooi meer maar kuil. Niet meer scheren maar gewoon een dunner dek op en haar de temperatuur zelf beter laten regelen. Na het rijden dan een uurtje onder de fleece voor de winterdeken weer op ging. Hiervoor scheerde ik haar altijd en had altijd last van hoest en toen dus echt een onwijze astma aanval. Na een jaar gaf ik nog maar een mespuntje per dag van dat poeder en kon ze weer op stro. Langzaam opgebouwd hoor, eerst proberen met één plak. Na 6 weken stond ze weer lekker op stro en na 3 maanden heb de medicijnen helemaal gestopt en het gaat prima! Het is nu 4 jaar geleden.
Succes met je paard!!


paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:20

Als je ervan af wilt komen is het best om een slijmmonster te laten nemen en de ventipulmin met een corticosteroid te nemen.Dat is gewoon het beste voor je paard! Niet zelf gaan rommelen met middelen. het gaat om zijn gezondheid!

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:49

Iedereen die heeft gereageerd op je vraag zegt eigenlijk hetzelfde . Een slijmmonster is om te bepalen of er sprake is van een ontsteking. Ik krijg de indruk dat je iets aan ons allemaal vraagt, maar zelf al het antwoord hebt Scheve mond !

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:54

Lijkt me een prima plan OK dan!!

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:21

De DA mag dit wat mij betreft ook alleen voorschrijven als vaststaat dat het gaat om een allergische asthma en NIET bij benauwdheid als gevolg van een infectie!!! Dat is waaqrschijnlijk wat gebeurt is bij Dizzy? Haar paard had bronchitis. De enige manier om daar achter te komen is het nemen van een slijmmonster uit de luchtpijp door een goede DA. Pas als er is vastgesteld dat er geen infectie is, maar sprake van allergie is de combinatie van corticosteroiden en ventipulmin toch echt een prima keuze hoor!!


paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:34

Succes hoor! Ik hoop dat je paard zich weer snel wat beter voelt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler99, Slmt9, Yontheke en 83 bezoekers