***Warme hoef/kroonrand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

***Warme hoef/kroonrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-02 23:14

Mijn paard heeft een ernstige hoefzweer gehad.
De DA is 3x geweest, 1x gesneden, geen etter, 2e x alleen hoefzak gestaan en 3e x in een kliniek geweest, foto's gemaakt, ze wisten niet wat er aan de hand was en daar heeft de hoefsmid na enkele dagen een zweer gevonden in de binnenhoefbal, wij blij, het is eruit.
Stappen op het harde etc maar de hoef blijft warm!!!!!!
Dit doen we nu dus al 2,5 week.
Ze loopt ook nog steeds niet goed, ontziet haar LA been, zelfs als ik haar hoeven uitkrab, staat ze op 2 benen, LA blijft op rust,
Gisteren weer naar de kliniek, weer foto's, alles ok
Maar de hoef blijft warm.
Advies DA: langzaam weer aan het werk, maar ze belast haar been niet, dan kan ik toch niet gaan rijden???
Wie heeft er ook al eens zoiets meegemaakt??
Graag advies
Dit speelt al vanaf eind januari

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 10:51

Niet gaan rijden, dit kan heel ernstig zijn. ER zit een ontsteking in de hoef, vandaar de warmte. De ontsteking kan, zekre als het diep van binnen zit het hoefbeen doen kantelen, een verschijnsel dat je ook kan kennen van hoefbevangenheid.

Ik zou voor alle zekerheid een second opinion halen bij een echte paarden-arts, liefst met rontgenfoto. Het krachtvoer zou ik drastisch verminderen, zeker halveren.
Naar de echte paardenkliniek met dit paard!

Ik wil geen paniek zaaien met mijn reactie, helaas kon ik echter een paard dat op jonge leeftijd zo'n klach had, dat paard is nooit weer over zijn permanent geworden hoefontsteking heen gekomen, het hoefbeen is gekanteld geraakt door de druk van de zwelling en zo verminkt.... Vandaar, ga door met onderzoeken en behandelen, zoek iemand die je wel kan helpen.

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

warme hoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 20:18

Bedankt voor je reatie, ik ben naar een naar mijn idee goede paardenkliniek geweest, ze hebben wel een foto gemaakt van het hoefbeen, 1x half februari en 1x afgelopen dinsdag en die was gelukkig niet gekanteld. maar van de nog warme hoef trekken ze zich niet zoveel aan.
Als ik nu met haar gelopen heb, is de hoef vrijwel koud, alleen nog een beetje tussen de hoefballen, dus beweging lijkt mij goed.
Maar rijden en met haar werken wil ik absoluut niet zolang de hoef warm is
Ik ben nu dus al 5x bij de dierenarts geweest, 3x bij die bij ons in de buurt en 2x bij de kliniek waar ze zelfs een week gestaan heeft.
Maar nog weet ik niet veel.