Bult zijkant kaak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:47

Ik dacht ook aan opgezette speekselklieren door het korte gras. Maar wat jij nu aanwijst op die foto dat heeft onze 34 jarige merrie ook...

Bij haar zit er dan een grasprop tussen haar wang en kiezen.(voelt hard aan) als ik met mijn vingers aan de bovenkant van de bult druk komt het los.. en kan ze nagenieten van een beetje gras Knipoog

Dit verklaart bij jouw paard waarom de bult spontaan verdwijnt en terug komt.

Ik zou er als ik jou was een tandarts naar laten kijken!


Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:08

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er mankeert aan haar gebit Bloos

De tandarts heeft het uitgelegd.. volgens mij zat er ruimte bij een van de kiezen zodat dat gras er tussen kan gaan zitten... ze had er geen last van.. alleen af en toe irritant die prop..
Op advies van de tandarts doen wij er niets aan omdat ze anders onder narcose de kies moeten verwijderen en met haar leeftijd wordt het afgeraden..
Zolang ze er geen last van heeft.....

Ik moet trouwens redelijk hard duwen (van boven de prop naar beneden) om het los te krijgen.. ik zal vanavond proberen een foto te maken van die prop..

Ik hoop dat je erachter komt wat het is!


Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:19

bedacht mij ineens dat een stalgenootje van mij een foto van Oda in haar profiel heeft...
Mijn computer op mijn werk weerspiegelt een beetje maar volgens mij kan je het zien zitten (precies dezelfde plek als bij jou op de foto)

Afbeelding

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:18

Toen ik het voor het eerst na deed (die bult wegdrukken) was ik ook bang dat ik haar pijn deed... hoe vaker je het doet hoe handiger je wordt.. Haha!

maar ik zou als ik jou was ook weer niet te hard drukken dadelijk is het iets anders...

Ik denk wel dat het met de leeftijd te maken heeft..

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:41

Je hebt gelijk dat je haar gebit laat nakijken.. hoop idd dat het net als bij Oda meevalt! Laat je het nog weten als ze iets ontdekken!

Wij hebben gewoon hamsterpaarden..... Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Emmaollie2, Gigixponys, Jet, Koekie73, Nancy01, Poosje81, Ptl4ever en 98 bezoekers