whaaaaa paard schuurt hoofd stuk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

whaaaaa paard schuurt hoofd stuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 13:21

Scheve mond mijn fjordje heeft dus zomerexeem, ik weet de oorzaak enzo al hoor, dus stinky's hebben geen zin Knipoog
Maar normaal schuurt ze dus haar staart en manen er af, maar nu dit jaar ook aan haar hoofd, ze heeft nu allemaal korsten onder haar ogen en het bloed soms, ik smeer op de niet open plekken uierzalf of babiezalf (zwitzal)
en op de wondjes doe ik (poging) wondsprai, maar omdat ze bij haar ogen zitten wil dat erg moeilijk.
ik rijd nu zonder neusriem, maar is dat trouwens wel goed?
en hebben meerdere paarden dit?dat ze aan hun hoofd schuuren?
wat kan ik er het beste op smeren?

alvast bedankt Scheve mond

AnitaB
Berichten: 73
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:27

Ik gebruik wel wondspray, maar spray het eerst op een antiseptisch gaasje (soms ook wel op de pads die ik gebruik voor make-up te verwijderen0. Op het agasje spuiten en dan snel op het wondje drukken, anders trek het er al weer in ...... Succes ! en sterkte met je fjordje.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:35

ik gebruik altijd betadine in zalf vorm of oplossing. houdt de vliegen ook weg.
en zonder neusriem rijden maakt niks uit hoor..

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 13:42

oke, dat is wel een supper iedee, ik zal ns wat watjes ofzo mee nemen, wand dit is nix zo.
ik was haar altijd met betadine schampo of teerschampo, dat werkt niet echt eigenlijks.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:32

Ik heb voor Novia een Boett-deken, die heb je ook voor het hoofd. Een vliegenkap. Dat werkt er voor mij het beste bij.
Succes erme, ik weet hoe erg het is als je paardje jeuk heeft.... Huilen

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 15:43

Een boett-deken begin ik niet aan ten eerste is het supper duur en waarschijnlijk molt ze m, dus dat heeft geen zin.
ze is nl kampieoen dekken slopen Schijnheilig

cinvaro

Berichten: 422
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: groningen/ drenthe/ Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:14

je hebt de meeste soorten wondsprayen ook wel in een zalf dus dan kan je er wel op smeren

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:12

Herkenbaar!

Pink heeft ook zomer exceem en in zijn 3e exceem jaar ging hij ook aan zijn hoofd (inderdaad onder de ogen) en op zjn oren (vooral de topjes + zijkantjes) schuren.
Sinds 2 weken ben ik bezig met Horsol en het gaat GEWELDIG! Hij heeft misschien nog 2 maal kort geschuurd in de eerste dagen, verder helemaal niet meer!!
Ook de wondjes onder zijn ogen zijn aan het 'afbladderen' (nieuwe huid + haren). Bijna genezen dus OK dan!

Ohohoh, wat zou ik blij zijn als dit middel nou eens echt hielp!!!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:14

Stinky's??? Wat is dat???
Dit klinkt toch als vrij ernstige zomerexceem, en dan is uierzalf / babyolie echt niet genoeg!!! Probeer Horsol, of haal er een DA bij voor een sterker, krachtiger middel. Als je paard z'n hoofd kapot schuurt, dan is het echt flink ersntig. Dat is erger als alleen de manen eraf schuren...

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 18:25

Het is niet een verschrikkelijke vorm van zomer-exeem hoor, valt heel erg mee, normaal gesproken, maar nu juikt ze ook op dr hoofd, en minder aan haar manen, en staart.
vandaar

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:51

Vergeet niet dat het ieder jaar erger wordt (meestal).
Mag ik vragen wat jij 'niet zo erg' vind. Foto misschien?

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 21:43

het word niet erger hoor (tot nu toe niet) bij haar manen en staart word het veel minder juist, gelukkig maar Lachen
ik vind het natuurlijk wel erg hoor, maar doe er zo veel mogelijk aan, vandaar ook dat ik tips vraag, maar de meste paarden hebben het veeeel erger als zij heeft, de dierenarts zij dat het ook maar een lichte vorm was.

Ik zal dat horsel eens proberen, dat heb ik nog niet gedaan, Haha! hopen dat het helpt OK dan!

ik zal binnen kort foto's maken *LOL*
dank je voor je reactie's

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:55

Nou, 'open plekken' noem ik zeker erg! daar kun je je niet zo makkelijk vanaf helpen met 'niet zo erg'. En als je dan alleen vasaline en die huis-tuin-en-keuken middeltjes nog maar hebt geprobeert, sorry, maar dan ben je wel fout bezig.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 22:04

ik zal morgen wel foto's maken, wand ik ben echt niet zo'n iemand die zo makkelijk en soepel met haar paardje omgaat, ik doe alles om haar juik te verhelpen, de veearts komt heel vaak langs, en ik gebruik echt niet alleen maar huis-tuin en keuken middeltjes. Bloos
ik snap wel dat julli dat denken hoor Knipoog
maar das dus niet zo.
ik vind het natuurlijk erg dat ze schuurt, dit is ook het eerste jaar dat ze bij dr hooft, onder haar ogen schuurt, haar staart en manen behandel ik nu met een middeltje, dat helpt goed, altans beter als de rest van de middeltjes
ze heeft altijd een vrij dikke voorlok, volgens de dierenarts kan het heel goed komen door dat die juikt, dus die ben ik nu aan het behandelen Scheve mond
en ik smeer er nu wondzalf op, een gele crém van de dierenarts, dit helpt wel, tegen de wondjes (zijn niet grote wonden ofzo, maar de huid is kaal aan het worden omdat daar wijnig haar zit bij haar ogen)

nou ja ik hoop dat het nu wat duidelijker is Schijnheilig
ik ben nl echt geen " penny-meisje" ofzo hoor Tong uitsteken

bedankt voor de reacties Haha!

Patchoeli
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:25

Is je fjord misschien pas inge-ent?

Patchoeli
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:27

Het kan nl zijn dat hij daar op reageert! Bij onze shet hebben we dit mee gemaakt!! Wij gaven silsterk van Silverlinde om zijn immuunsysteem weer wat te sterken en op zijn wonden w-spray =, ook bij Silverlinde vandaag. Het duurde wel 2 weken dat hij minder jeuk had en de wonden op zijn hoofd wat gingen genezen!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:30

roylinde schreef:
Een boett-deken begin ik niet aan ten eerste is het supper duur en waarschijnlijk molt ze m, dus dat heeft geen zin.
ze is nl kampieoen dekken slopen Schijnheilig

Je kunt ook alleen de kap, het speciale eczeem-vliegenmasker bestellen!
Succes!

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 18:37

ehe ze is ongeveer 4 of 5 weken geleden in geent.
dus weet niet of het dan ook nog kan?
dat zou wel beter zijn.

dat van die kap heb ik al eens geprobeert, wand die zijn minder duur, en dacht dat ze m niet zou slopen, helaas wel Verdrietig
dus darom ga ik ook geen boett-dek proberen, echt niet omdat ik het niet wil aleen enkel omdat ze m toch sloopt Scheve mond

hier trouwens foto's van vandaag, het was vandaag NOG erger als van de week Verdrietig Verdrietig vind het echt supper zilug, ga vande week langs de dierenarts, om te vragen wat die er van vind mischien heeft die iets, wand het is nu steeds erger aan het worden, het lijkt me echt niet lekker zo'n juik.
haar staart en manen genezen supper mooi, ze schuurt bijna niet meer.

Afbeelding

de oranje plekjes zijn betadine vlekjes hoor Scheve mond

ik vind het er dus echt supper zilug uit zien, wat vinden jullie?