Spoedvraag:paard trekt achterbeen op na wegstappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Spoedvraag:paard trekt achterbeen op na wegstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 12:13

Het paard waar ik mijn oog op heb laten vallen word volgende week klinisch gekeurd. Nu ben ik gister nog een keer wezen rijden en ging van te voren even poetsen. Nu pakte ik het achterbeen (beetje onhandig) op en toen gebeurde het; het paard strekte het linkerachterbeen helemaal toen ik het wou uit gaan krabben. Ik zocht er verder niets achter omdat ik het onhandig oppakte ik had het niet goed beet. Bij het andere achterbeen ging het wel goed.

Na het poetsen deed ik de strijklappen en peesbeschermers om. Normaal word het dier gereden met lappen en bandages er om heen. De vorige keer had het dier die om. Nu stond mijn zus achter het paard toen ik wegstapte en zij bemerkte hetzelfde: het paard trok de achterbenen op toen ik wegliep heel even. Kan dit zijn omdat ze strijklappen niet gewend is of kan er meer aan de hand zijn?
Op mijn stal staat namelijk een paard die ook bij het wegstappen een soort blokkeerd in de benen en na longeren is het weg. Maar dit paard is jong en moet 'aansterken' (en heeft operatie gehad als veulen) en het paard wat ik op het oog heb is boven de 10.

Nu vroeg ik mij af bij de klinische keuring zullen ze als er iets niet klopt dit bemerken? dmv buigproef bijvoorbeeld? Het is een goede, overbekende kliniek die zeg maar alleen rapport hoeft te faxen naar de verzekering en dan zit het goed.


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 15:55

Komt dit er met een klinische keuring uit (ook al spuiten ze pijnstiller in ofzo)? Als het paard het heeft denk ik niet dat ik het paard neem. Het is al vrij duur voor een paard zonder papier maar vind het een lief dier en rijd lekker.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 15:57

mobick schreef:
klinkt als een krampentrekker. Gebruik de zoekfunctie even op 'krampentrekker', er is veel over geschreven.

Ik heb er zelf ook een en ze hebben er geen last van maar het is wel een schoonheidsfoutje en kan problemen met beslaan met zich mee geven. Volgens mij heeft Renske20 (?) er ook een.

Op de een of andere manier doet de zoekfunctie het hier niet op Verward

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 16:03

oh ok bedankt OK dan! Had er nog nooit van gehoord Bloos!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 16:12

Ik heb er e.a.a. over gelezen en vermoed dat dit het is. Daarom staat het paard misschien achter niet op ijzers denk ik en de stand van de benen is ook wel een beetje apart. Denk dat dit er op de keuring wel uit zal komen en de prijs wel zal drukken. Maar denk niet dat ik het dier neem weet niet waarom maar voor mijn gevoel zit het niet lekker. De een zegt dat het geen kwaad kan de ander zegt wel degelijk op lange termijn. Ik wil een paard wat lang mee kan als het mee zit.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 20:11

de vorige keer is het mij niet opgevallen maar toen was de eigenaar aan het poetsen toen ik aankwam. Ik ga de dag van de keuring (ergens volgende week) goed opletten en het been nog een keer opnemen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 21:44

Ben zo achterdochtig geworden Bloos . Ben al bij meerdere paarden wezen kijken en let echt overal op. Heb bij mijn vorige paarden ook al e.e.a. meegemaakt en ben best wel huiverig. Mijn 1e paard was 2 weken na de keuring al kreupel en heb ik maar 1 1/2 jaar mogen hebben en 2e paard ook maar 1 jaar mogen hebben. Nu heb ik zorro al 5 jaar en hoop dat zijn opvolger ook gezond oud kan worden.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 09:03

Sultan schreef:
he vetje ben je toch gegaan?
Ik dacht ik hoor maar niks dus ik dacht die wacht nog ff
En rekte het paard zijn been niet uit?
Whis tilt haar benen ook heel hoog op met beenbescherming de eerste stap!
Maar dit moet je toch ook voelen onder de man?
En laat haar keuren door een eigen gekozen veearts en niet door hun veearts!

Op het laatste moment toch besloten om nog een keer te gaan kijken. Wou het eerst tot na de 23e laten wachten.
Laat het paard keuren in Bodegraven.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 10:41

Op zich zou het inderdaad uitrekken kunnen zijn geweest met het poetsen. Het paard kwam net van stal.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 11:34

Tijdens het rijden heb ik eigenlijk niets gemerkt. Maar goed ik heb pas 2 x op het paard gereden.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 21:12

Ze beld mij vandaag nog als het goed is om het keuren af te spreken. Ik keur ze in eerste instantie alleen op de kliniek zonder foto's. Het paard is niet duurder dan € 4000.00 en gaat uitgebreid de verzekering in. Weet het het kan je een hoop verdriet besparen foto's maar vind € 450.00 erg veel geld. Als de arts maar enige twijfel heeft bij een bepaald been of hoefje ofzo dan neem ik het paard denk ik sowieso niet ga ik ook geen foto's aan uitgeven. Ik laat het paard op de kliniek in Bodegraven keuren die zijn heel precies met keuren en heb er alle vertrouwen in.

Ik heb nog niet gezegd dat ik het paard met zekerheid koop omdat zorro pas de 23e weg gaat. Je weet maar nooit natuurlijk straks zit ik met 2 paarden en 1 stal. Ik ga de eigenaren als ik ze weer zie vragen over de benen of ze inderdaad wel vaker trekt met het achterbeen/benen. Het kan ook gewoon uitrekken geweest zijn maar dan hoor ik het van hun en idd dan kan ik nog beslissen niet te keuren eventueel of de prijs laten zakken van het paard. Ik heb al vernomen van ze dat ze niet goed kan springen, niet goed tegen het geluid van spuitbussen kan en dat ze niet makkelijk te laden is dus daar zijn ze wel eerlijk in dus denk over dit ook wel. Denk dat ik onder het mom van hoeven krabben het been nog wel even hoog optil om nog een keer te kijken of ze het weer doet.


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 11:51

twijfel nog steeds over die keuring. Wou inderdaad een stuk van de prijs afhalen door die 'foutjes' maar dat geld kan ik hard gebruiken voor zadel, peesbeschermers enzo. Had niet verwacht dat zorro weg zou gaan (dacht niet dat hij aan de beurt zou komen) dus heb niet zo gek veel gespaard. Ook ga ik op mijzelf wonen en ben het huis momenteel aan het inrichten. Dus ik dacht doe gewoon een klinische keuring en dan de meeste uitgebreide ziektenkostenverzekering dan kom ik er ook wel. Ook gaat de stalling duurder worden stond voor € 113.25 dat word nu € 217.00. Weet wel als ik weer een probleempaard koop dat er een stuk emotie meespeeld maar denk dat ik het ga gokken. Mocht er tijdens de klinische keuring enige onzekerheid bestaan over een beenstand of hoef of iets in die richting dan neem ik het paard niet. Ook al vind ik haar zo leuk. Ga ik gewoon rustig verder kijken.
Bij het paard kon ik 2 merkzadels/hoofstellen en 5 dekens bijkopen dat wou ik hebben voor die 'missers'. Het paard is een 12 jarige merrie, zonder papier bij de vorige eigenaren (2 jaar geleden) m-gelopen. Vraagprijs € 4500.00 maar kon nog een stuk vanaf zeiden ze. Ik zal het topic wat ik pas gestart ben er even bijzoeken.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 12:00


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 15:26

Ik ben nu 2 keer bij het paard geweest. De eerste keer stond het paard al klaar buiten gepoets en al en werd het voor mijn oog opgezadeld en gepoets. Ze stond heel netjes stil en reageerde niet nukkig op het zadel en singel. Ook liepen er paarden vlak achter haar langs en ze gaf geen kik. Met opstijgen bleef ze netjes staan met rijden was ze braaf maar wel kijkerig.

De tweede keer heb ik haar zelf gepoetst en gezadeld en was ze weer heel braaf. Alleen met rijden ging ze me een beetje uittesten Lachen . Heel de tijd schrikken in een hoek. Bleek dat een kat haar daar had laten schrikken diezelfde week. Die was vlak voor haar langs uit de bosjes gedoken. Later liep die kat in de bak en keek ze weer zo van eng Nagelbijten / Gniffelen maar ze ging er niet van door ofzo.

Ik heb het paard wel op stal zien staan maar niet echt gebestudeerd. Haar stal was niet echt vies alleen had ze al het stro naar de zijkanten gedaan Haha!

Ik heb sowieso na de keuring nog wat bedenk/bestudeertijd omdat ik gezegd heb na de 23e pas te kunnen beslissen. Mijn paard gaat pas de 23e weg en straks zit ik er per ongeluk met 2 je weet maar nooit. Als het even meezit gaat de keuring deze week plaatsvinden.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 15:41

Ik heb het nog niet gezegd tegen de verkoper. Als het goed is bellen ze mij van de week over de keuring en dan zal ik het over hebben. Zal ook mijn 'bevindingen' aan de arts voorleggen.

Toen ik het opmerkte was bij de tweede keer toen ik het paard net van stal haalde. De benen waren niet dik heb ze nagevoeld. Zat wel een klein bobbeltje (denk een galletje) verder waren de benen mooi droog.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 09:12

Is het nu eigenlijk zo dat ze de leeftijd van het paard nu nog goed kunnen schatten aan de hand van de tanden of is ze daar al te oud voor?. Ze heeft een paspoort waar op staat dat ze dit jaar 12 is.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 11:44

oh gelukkig dan let ik daar ook op dat de da er naar kijkt.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 10:41

Ik heb toch besloten om ipv een klinische keuring een rontgenlogische te laten doen. Lag er afgelopen nachten over wakker een beetje. Heb zoveel pech gehad met vorige paarden denk kan het maar beter zeker weten als ik twijfel. Kan ik wel stoer blijven volhouden van doe hem in de meest uitgebreide verzekering krijg ik toch niet veel kosten als er iets mis is. Maar ja kan het emotioneel denk ik niet aan als dit paard b.v. artrose lijkt te hebben na een jaar of wat en moet ingeslapen worden. Mijn vorige 2 paarden heb ik na ruim een jaar al weg moeten brengen Verdrietig Ik heb de eigenaren gebeld en die gaan accoord. Over de vraag bij afkeuren de helft van de kosten te betalen denken ze nog even over na Nagelbijten / Gniffelen . € 450.00 kost zo'n keuring ongeveer en dat is toch een hoop geld.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 11:46

Ik wil het paard in de dierenkliniek in Bodegraven (hofland) laten keuren. Dat is een erkend keuringsarts. 1 faxje met rapport naar de verzekering en je paard is dan meteen aangenomen er hoeft dan geen keuringsarts van de verzekering langs te komen. Ook hoor ik van veel mensen dat ze daar heel streng zijn met keuren.
Hier in de omgeving kosten de klinische keuringen allemaal rond de € 100.00 (in de kliniek en aan huis € 90.00) en de rontgenlogische rond de € 450.00. Het is wel een aderlating maar ja dan maar minder nieuwe spullen kopen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 12:16

ok dank je als je het wil doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 76 bezoekers