Droes vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Droes vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 23:09

Ik ben zojuist bij een jaarling geweest dat droes heeft, dat wist ik, maar ik wou even kijken hoe het ging me 'm.
Nou moet ik morgen gewoon naar me werk (paardenmelkerij), maar de collega is helemaal over de zeik dat ik daar naar toe ben gegaan en hoe dom ik wel niet ben omdat ik er toch naartoe ben gegaan terwijl ik werk heb met paarden.
Ik heb haar al verteld dat ik gewoon ga douchen ander kleren aan en andere schoenen, dit is toch goed en dat kan ik het morgen toch niet meer afgeven??

Als veeartsen komen kijken naar droes, gaan ze zich toch ook niet helemaal verkleden en de auto helemaal ontsmetten??

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 23:54

Kan niemand me helpen please? Moet morgen weer werken en krijg dan geheid de volle laag over me heen!!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:03

In principe heb je dan wel aan alle mogelijke 'eisen' van hygiene voldaan. Maar dat kan natuurlijk niet uitsluiten dat je iets van de bacterie meeneemt.

Ergens begrijp ik de reactie van haar wel. Het is haar brood.. Maar misschien is het wel een beetje overdreven.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:27

Wanneer je inderdaad doucht, andere kleren en andere schoenen aan doet dan kan je morgen gewoon naar je werk.
Als je die voorzorgsmaatregelen niet zou nemen, dan heeft je collega recht van spreken.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:30

Bij ons op kliniek gaan droes-paarden overigens altijd achter in een box, en wordt de poort (we hebben stallen die kunnen gecompartimenteerd worden) dicht gedaan indien mogelijk. Er staat ook altijd in't heel groot DROES op de deur... Lachen

Maar inderdaad, wassen en andere kleren zouden voldoende moeten zijn, en andere schoenen ook of die heel goed kuisen...

paars

Berichten: 5563
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:55

Inderdaad als je zorgt dat je andere kleren aan doet en een andere jas en schoenen is het geen probleem hoor, mijn veulen heeft ook in de opfok droes gehad en ik ging er gewoon heen; daarna alles in de was en de schoenen met Dettol.
De droes-bacterie is hardnekking en kan lang buiten een paard overleven. Vandaar de angst van je baas, maar net wat je zegt de DA en hoefsmid doen het volgens mij minder zorgvuldig, dus ze zou eigenlijk banger voor moeten zijn dat die iets meenemen dan een spik en span gereinigde Alice!