Eczeem of?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikkitje
Berichten: 1072
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Unknown

Eczeem of?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 21:27

Sinds kort hebben we op de manege een nieuw ponytje, vanaf dat we hem hebben heeft hij bij zijn schoft een kale plek zitten, van de gene van wie we hebben gekregen vertelde dat hij was gebeten door haar eigen paard...
Maar op een gegeven moment begon de vacht los te laten, kleine plukjes lieten los en de kale plek is nuw nog groter...
De dierenarts zegt dat het luizen zn, maar de nieuwe eigenaresse en ik denken dat het Manenschuft ( eczeem ) is?
Wat denken jullie? Heeft iemand hier meer ervaring mee?


Inmiddels hebben we alle borstels waar hij mee geborsteld is in soda gewassen en mag ie alleen nog lopen met zn eigen touwtje...

Ik zou graag jullie mening willen! Alvast bedankt...

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:50

past zijn zadel wel goed? kan het daar niet van komen? als het schuurt krijg je ook kale plekken.

verder denk ik dat een dierenarts beter kan kijken, want het zou eczeem kunnen zijn, maar kan ook zijn dat d eplek geirriteerd is door wat anders.

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:58

het zou exeem kunnen zijn....maar dat is de huid rood en geiriteerd want dan schuurt hij...koop dan iets tegen de jeuk en spuit er zeewater op, maar het kan zoals allepel al zegt ook van het sjabrak komen al komt het daar van smeer en accederm op help onwijs! het zit in een tube. en kan het in (bijna) elke ruiterspurtzaak wel kopen het zorgd dat het zoepel word en dat de haren weer gaan groeien. Maar hoe ziet het er uit het kan ook rondworm zijn! kan je een foto mailn ofzo (zie email in mijn profiel) want als het de vorm van een rondje heeft is het rondworm! en moet je al maar dan ook al je spullen wassen met een speciaal middel ( weet niet hoe het heet kan het wel na vragen maar pb dan ff of zet het hier even neer waar het op lijkt want dan vraag ik het even aan iemand! veel suc6 hoop dat het goed komt!