Bultje bij Anus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:02

Mijn merrie (ook een schimmel) heeft er ook veel rond de anus. Ze is nu 22 en ik laat er niets aan doen. Ze heeft er (nog) geen last van. Hoe oud is jouw bruinschimmel?



paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:07

Tja, het gebied rondom de anus is natuurlijk niet erg schoon, op zich genezen slijmvliezen erg snel, het is erg goed doorbloed gebied, maar je loopt denk ik wel een risico dat het gaat infecteren. De DA zal daar wel antibiotica voor geven. Is het zo'n grote bult dat je 'm laat weghalen? Bij die van mij zit de bult echt vlak naast het poepgat (lekker praatje) en is zo'n 1,5 cm doorsnee.

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:00

Kan me voorstellen dat je er wat aan laat doen, maar er zullen er steeds weer nieuwe komen helaas. Dus dat is een beetje afwegen voor je met de DA welke je weghaalt en welke laat zitten. Ik denk dat mijn paard er nu zo'n 10 heeft zitten allemaal rond de anus en in de staartwortel. De ene groter en de andere kleiner. Het is echt een kwaal die bij schimmels hoort. Het zijn een soort tumoren (vol met zwart gepigmenteerde cellen) die bij de mens kwaadaardig zijn, maar bij paarden niet. De plaats waar ze zitten kan wel problemen geven. Zoek maar eens op melanomen hier op bokt, dan vindt je vast nog meer informatie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985, ComscoreBot, Hobbyhorse en 140 bezoekers