wat te doen? bult in keel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mist

Berichten: 9459
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:10

Mijn merrie kreeg dit na een verkoudheid toen ze 25jr was (mijn schuld- ik weet dat ze niet tegen regen kan en nam een kans om ze smorgens buiten te zetten zonder regendeken)

ze werd verkouden en de bult zat rechts tussen hals en kaak, kon je vrij bewegen en wegduwen. Verschillende DA's naar gekeken, die wisten het allemaal niet, maar het werd niet groter. Ik heb er zelfs een thermografische foto van, waaruit bleek dat de bult 28gr was, dus "iets" ingekapseld.

maar nu....sinds 1 jaar is deze bult verdwenen 8-) gewoon weg......ze is nu 27


Mist

Berichten: 9459
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:34

donsje schreef:
het paardje van mn zus had dit ook en het bleek een jodiumtekort te zijn.. ik zou gewoon ff de DA bellen, het kan nl vanalles zijn..


hoe zijn ze daar achter gekomen ?

Droes was van het begin af aan uitgesloten, aangezien er ook een veulen in de wei liep...die had het dan nog erger moeten krijgen. Over de telefoon opperde de 1e DA die ik inschakelde (vaste paarden DA) dat het een melanoom was :( reality check, niet alle schimmels hebben melanomen. Hij heeft zijn uitspraak in moeten slikken 8-) Verder hebben er nog 2 '(paarden) DA's en Steffi vd laarse er naar gekeken- allen zeiden dit eerder gezien te hebben en dat het vaak vanzelf verdween.....en idd.

Maar jodium tekort spreekt tot de verbeelding aangezien de bult verdween een half jaar nadat ik verhuisd ben naar zeeland (met betere weides dan de bosgrond waar ik vandaan kwam de laatste 6 jaar)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, AmyJamess, Berdien, callass, Natashaa, Saar4, SentiBot en 25 bezoekers