veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 17:12

mijn verzorgfries heeft 1 jaar geleden een veulen met een waterhoofd gekregen hij was 2 maand te vroeg geboren wat nog een geluk was anders kon hij er niet uit. Verdrietig maar daarna wou ze niet meer drachtig worden er is gedreigd om haar te verkopen maar op advies van veel andere mensen mijn instructrise mij zelf enz had hij besloten om het nog een jaartje zo te houden. Knipoog sjoukje is nu inmiddels 15 jaar en in dec 2003 beleerd. ze is 16 weken drachtig alleen nou gaat het weer niet goed Huilen Verdrietig ze vloeit heel erg en ze leek hengstig dus gister de dierenarts erbij ze mag nu eerst niet rijden omdat dan de kans heeeeeeel groot is dat veulen er uit komt maar nu is er ook een grote kans dat het eruit komt. Verdrietig alshet veulen eruit komt word ze meteen verkocht. al wil ik dat niet maar die man dus wel. Verdrietig maar ik denk dat ze niet zo snel verkocht word omdat ze niet zo jong meer is(15 jaar) en ze niet drachtig kan worden. wat denken jullie hiervan??? Verdrietig

groetjes desiree Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:52

Is ze er alleen maar om veulens te krijgen?
Ik vind het wel een beetje ver gaan om te zeggen: Geen veulens, weg ermee.
Je weet nooit waar het beestje dan heen gaat.
En wie is "die man"?
De eigenaar?
Ik denk dat een lieve merrie van zo'n leeftijd best verkocht kan worden.
Een beginner die eigenlijk al iets te groot is voor een pony??
Maar goed, hopen dat het veulen er in blijft.
Sterkte!

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:07

Misschien moet ie het progesterongehalte eens checken ! kost 25euro, merries die te weinig van dit hormoon zelf aanmaken, kunnnen de dracht niet ondersteunen en verliezen het veulen.

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:07

Ze is dus eigenlijk een fokmerrie, wel laat beleerd zeg. Heeft de DA haar wel eens goed onderzocht, ik vind dit nogal een risico. En zou je evenueel geen regeling kunnen treffen met de eigenaar? Succes

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 21:54

sjouje is er voor de fok. Scheve mond die man is de eigenaar. ik vind het ook heel raar om zo met je paard om te gaan heb ook al 2x ruzie met hem gehad. Boos! Boos! Boos!
een beginner kan niet op haar rijden want ze bokt nogal en is erg sterk in de mond. maar ik hoop dat het niet zo ver komt:'( sjoukje heeft al heel veel gehad veel bij de dierenarts geweest hengstig gespoten toen en alles er werd maar met haar omgesleept:'( ze is zo laat beleerd omdat er eerst niemand tijd voor had ik reed op een shetlander werd er te groot voor en vond sjoukje toen ik haar zag al vet!! Haha! ik doe er alles aan dat ze mag blijven.

beankt voor jullie reacties Verdrietig

groetjes deisree Verdrietig