Magneettherapie bij gescheurde pees?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Magneettherapie bij gescheurde pees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 20:39

Soraya heeft dus een gescheurde pees, en vandaag zei iemand dat ik eens moest kijken of magneettherapie niet iets was, ik heb dus een beetje rond gezocht over informatie, maar niet echt iets gevonden over of het ook goed is voor een (ernstig) gescheurde pees?

Denken jullie dat het nuttig kan zijn?

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 23:45

tja, het is waar je in gelooft. Het kan misschien wel helpen maar het blijft een hokus-spokus gebeuren.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:10

Ben ook wel benieuwd naar de reacties hierop, heb zelf een paardje met gescheurde pezen.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:04

heee..ik heb ook een paard met een scheur in de pees,de mijne heb ik laten opereren,maar goed,ik kreeg laatst een artikel uit een medicsh tijdschrift(voor huisartsen)waarin de magneettherapie werd omschreven...
voor mensen dan wel,omdat tot nu toe bij paarden het zulke goede resultaten geeft...dus,dat klinkt verder wel heel goed...

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:08

heee..ik heb ook een paard met een scheur in de pees,de mijne heb ik laten opereren,maar goed,ik kreeg laatst een artikel uit een medicsh tijdschrift(voor huisartsen)waarin de magneettherapie werd omschreven...
voor mensen dan wel,omdat tot nu toe bij paarden het zulke goede resultaten geeft...dus,dat klinkt verder wel heel goed...

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:33

Mijn paard is totaal genezen van een gescheurde pees (oppervlakkige buiger). Met heel veel geduld, stappen, koelen én magneettherapie was mijn paard er met 8 maanden weer bovenop.
De kleine schokjes die de magneettherapie geeft zorgt voor een betere doorbloeding. Ik heb toendertijd de minipulse gekocht. Kijk maar voor meer informatie op www.magnacare.nl. Daar vindt je een heleboel informatie over magneettherapie en wat het precies doet.
Succes met je paard (en veel geduld)!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:43

Het is ten eerste geen hocus pocus, mijn paard is ook met magneetveldtherapie behandeld voor een gat in de pees. Ik had de minipulse gehuurd. Dit in combinatie met shockwave therapie. Op de kliniek waren ze verbaasd dat zijn zware blessure (waar een jaar voor stond) in een half jaar genezen was.
Het helpt echt en is pijnstillend.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:21

De vraag is dan wat het resultaat heeft bespoedigd: de magneetveld therapie of de schockwave of het goed herstellende vermogen van je paard.....of de combinatie van twee of drie van deze dingen...... De rol van de magneetveldtherapie is niet meer vast te stellen.

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:06

Laat er eens naar kijken door een fysio! Je dierenarts weet vast wel een goede in je regio!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:12

Die van mij is ook een keer behandeld door iemand die magnetiseerd, het is misschien hokus pokus, je mag ervan denken wat je wilt, maar er gebeurd gewoon absoluut wat, dat zie je aan het hele paard.

Ik weet alleen niet of het voor gescheurde pezen zin heeft, maar ik zou het wel eens voor je kunnen vragen, een goede kennis van ons doet dat...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 20:14

Als je dat wilt vragen.. graag! Haha!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:33

Ik zal dr in het weekend even bellen..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:34

magneettherapie is natuurlijk wel om een reden een alternatieve geneeswijze en geen reguliere.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:40

SuperPepeijn schreef:
magneettherapie is natuurlijk wel om een reden een alternatieve geneeswijze en geen reguliere.


*Zucht*, ach ja, wie doet er wat aan dat veel dierenartsen zo kortzichtig zijn..

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 20:41

SuperPepeijn schreef:
magneettherapie is natuurlijk wel om een reden een alternatieve geneeswijze en geen reguliere.

En om wat voor reden dan?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:42

Mariek87 schreef:
*Zucht*, ach ja, wie doet er wat aan dat veel dierenartsen zo kortzichtig zijn..
tja die wetenschap altijd he. verdorie.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:42

Spirit schreef:
En om wat voor reden dan?
geen aantoonbare werking, geen meetbare effecten, geen feiten, geen bewijs.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:52

SuperPepeijn schreef:
tja die wetenschap altijd he. verdorie.


Wetenschap is ook niet alles Ik bedoel, vertel jij mij maar eens wie de wijsheid in pacht heeft!
Voor heel veel mensen en dieren werkt dit gewoon, dus f*** dan de wetenschap!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:19

nounou marieke, gedraag je eens. ik zeg nergens dat ik de wijsheid in pacht heb en ook niet dat magneettherapie onzin is (hoewel ik het soms wel denk).

ik wil de TS een andere balans geven dan alleen deze jubelverhalen. als je met een zware blessure als deze zit zou ik kiezen voor een geneeswijze waar ik redelijkerwijs iets van kan verwachten. dat is nl. het hele punt van alternatieve geneeswijze, afgezien van de zaligmakende verhalen van diegene die het verkopen. je kan er niets van verwachten omdat je het moet geloven. itt wetenschap zoals geneeskunde, waar het bewezen is.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:24

Wanneer werkt zoiets? Als je echt ergens heel erg last van hebt.
Je moet niet iets met alternatief gaan doen als je half denkt: ik heb geloof wel hoofdpijn, eens kijken of het echt werkt!

Ik heb 2-3 maanden bij een magnetiseur gelopen, ook alternatief. Maar normaal moest ik na 12 uur 2 uur op bed liggen ivm. onwijze rugpijn. Maar als die man mij 50 minuten had gemagnetiseert had ik 3 dagen totaal géen pijn en de rest van de week kon ik doorkomen zonder 2 uur verplicht op bed liggen.

Dus ik vind dat als jij zeker weet dat jouw paard dat heeft, je het moet proberen.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 21:29

Sjonniej schreef:
Dus ik vind dat als jij zeker weet dat jouw paard dat heeft, je het moet proberen.

Als ik zeker weet dat ze die peesscheuring heeft??
Want dat weet ik 100% zeker ja..

Of bedoelde als ik zeker weet dat ze er echt heel erg last van heeft?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:36

maar spirit, waarom haal je er niet gewoon een arts bij? en als je dat al gedaan hebt, wat zegt 'ie dan?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 21:38

Veearts is er allang bijgeweest.
Ze heeft zelfs een weekend op Utrecht gestaan..

Het hele verhaal:
[VvdD] En toen kon ze ineens bijna niet meer lopen..
[VvdD] Update Soraya: ze had nu dood kunnen zijn..
[ITP] Op ziekenbezoek in Utrecht!
[VvdD] Soraya mag naar huis!!!

Maar iemand anders zei je moet eens iets opzoeken over magneettherapie, omdat dat bij een paard wat zij kende (had gat in de pees) goed werkte.
Vandaar mijn vraag.

Ben nog helemaal niet van plan om het te proberen ofzo, maar ik was er toch nogal benieuwd naar!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:43

persoonlijk zou ik afgaan op het advies van een arts die mijn vertrouwen heeft, waarom bespreek je het niet met hem/haar. die zal waarschijnlijk meer kennis hebben dan wij allemaal bij elkaar en vooral objectief de situatie bekijken (omdat het een aanvullende behandeling is).

ik vind het iig een naar verhaal en alle sterte gewenst.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:51

Er zit een testmagneet bij de minipulse,zodat je kan zien of hij werkt. Nou, als je die er tegen aan houdt, merk je echt de kracht wel!
Magneetveld stimuleert de bloedsomloop in het been. Hierdoor worden de afvalstoffen, die ontstaan door het herstel van de schade, sneller afgevoerd.
In het been is de bloedsomloop namelijk niet zo snel als in de rest van het lichaam.
Ik denk idd. dat het de combinatie van shockwave en magneetveldtherapie bij mijn paard zo goed geholpen heeft. Bij een volgend paard (wat ik niet hoop overigens... ) zou ik zo het zelfde weer doen!! Maar ieder zijn eigen beeld hierover. Ik vind magneetveld geen hocus pocus. Hocus pocus vind ik bijv. handoplegging enzo.