hevig zweten na werk *

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

hevig zweten na werk *

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 18:15

mijn paard zweet behoorlijk. altijd al gedaan.
nu kreeg ik de tip om elektrolyten te geven.
Ik geef al een schepje zout door het voer maar dat laat hij links liggen. een zoutblok raakt hij ook niet aan.
Kan dat hevig zweten kwaad? Duidt het niet op een of andere aandoening?alvast bedankt.
groetjes
aurora

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:01

He das toevallig ik hoorde deze tip ook ,bij de paardendrogist Haha! te krijgen,en het werd wel beter.
kan natuurlijk in de aard van het beestje liggen Verward
Hoeft niet gelijk iets te betekenen.
Wat zegt de Da ervan?

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

ha gerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 13:30

ha.
hoe is het???
tja, volgens mij mankeert ie niks. verder geen klachten, geen kortademigheid of zo.
maar ja...het is wel een zweetbak en dat is ie altijd wel geweest. daarom ook scheren in winter.
Nu wordt het weer iets warmer en meneer zweet meer.
dus tja, dacht, ga die tip eens proberen. DA heb ik nog niks gevraagd. Maar ik ga ieg die elektrolyten eerst maar eens proberen. Bles moet natuurlijk ook harder werken de laatste tijd.Tong uitsteken ze schijnen zich sneller te kunnen herstellen met die elektrolyten na gedane arbeid.
groetjes
sil

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 13:40

Die van mij zweet ook als een otter als ze moet werken. Altijd gedaan. Ze zit superdun in het haar, dus ze is ook zo weer droog, dat scheelt. Buiten adem is ze bijna nooit. Met conditie heeft het echt niets te maken.
Ik zou me er geen zorgen over maken, je kunt er ook niets tegen doen volgens mij. Ik doe wel altijd een deken op tijdens het uitstappen omdat ze toch (te) snel afkoelen als ze zo nat zijn, dat is eigenlijk het enige dat ik er aan doe.
Als ze dat zoutblok niet aanraken, dan hebben ze ook geen gebrek.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 01:54

Fab zweet ook altijd gigantisch. Electrolyten heb ik nooit geprobeerd omdat het vrij duur is. Ik maak meestal een mixje klaar van wat slobber en zemelen en daar doe ik wat extra zout doorheen (Rocky Salt van de paardendrogist). Een zoutblok is niks voor Fab want ze gaat eraan knagen en dan liggen de stukken steeds in de mest Boos!. Op deze manier kan ze toch haar verloren zouten en mineralen aanvullen denk ik.....

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

rocky salt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 11:18

ha fab,
ja rocky salt geef ik nu ook maar dan minder dan dat maatschepje, doe ik er meer in..dan weet ie t te scheiden (knap he Haha! ) en laat t liggen.
Heb weleens gelezen dat als een paard veel zweet hij ook pijn kan hebben..bleeeeh..maar ja dan ga ik misschien te ver zoeken en zorgen maken...dom dom dom hihihi