hydrocortiderm wel of niet langdurig gebruiken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

hydrocortiderm wel of niet langdurig gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 14:54

Hydrocortiderm is een brandwondenzalf voor honden en katten en word bij paarden gebruikt om mok tegen te gaan.
Nu zegt de ene dat je het langdurig achter elkaar kan en mag gebruiken en de ander zegt dat je het maar max. een week mag gebruiken!
Weet iemand wat het nou echt is ?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:05

Als je het lang achter elkaar gebruikt wordt op den duur de huid dunner. Dat kan op zich niet echt veel kwaad, ziek zal hij er niet van worden, maar je paard wordt wel steeds gevoeliger voor mok. Om die reden zou ik het gebruik dus zeker beperken tot maximaal een week.
En zo goed vind ik het nou ook weer niet werken tegen mok, er zijn zat middeltjes die net zo goed of beter werken en die bijwerking niet hebben.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 21:47

hydrocortiderm wordt veel gebruikt voor huid/vachtproblemen bij honden.
Ik vindt het echt zooi. zou het ook niet te lang gebruiken. mag bij honden ook niet te lang. je maakt er inderdaad de huid zachter mee en het is en blijft een chemisch zooitje, dus ik zou het niet te lang gebruiken.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 13:35

Het is een bijnierschorshormoon en is in grote hoeveelheden schadelijk. Het maakt inderdaad ook de huid dunner zodat deze gevoeliger wordt voor allerlei problemen.
Niet langdurig gebruiken dus.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 00:04

en wat als je dat Hydrocortiderm nou gebruikt voor de staart (wortel)???
mijn paardje schuurt haar staart kapot en nu heb ik van de Da dat spul gekregen om elke dag op de staart te smeren.

heb hier btw al een topic over opgestart, zie Hydrocortiderm (voor het staart schuren???).
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=46412

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 20:24

doen jullie ook even handschoenen aan als je met hydrocortiderm gaat spelen? Het is een corticosteroïd (net zoiets als prednison) en het maakt ook onze huid dunner en werkt op onze nieren bij grote hoeveelheden. Dus zeker doen als je het vaker gaat gebruiken.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 23:47

Bij ons heeft de dierenarts een paarden variant gemaakt en dat werkt echt heel goed