HELP! Mijn paard is mager!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peertje
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Nootdorp

HELP! Mijn paard is mager!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 15:16

Hoi paardenluitjes!
Ik zit met een werkelijk groot probleem en dat is t volgende:
Mijn paard is zo mager dat iedereen er van schrikt. (zelf ik toen ik na 10 dagen terug kwam van vakantie) We hebben hem altijd bijgevoerd ook al stondhij op t land. De dierenarts is er bij geweest en heeft bloed en mest laten onderzoeken. Uitslag: Alles positief. In overleg met Utrecht hebben ze een darmonderzoek gedaan (tumor & chonische darmonsteking) Ook bij deze test is er niks uitgekomen. Alles verklaard dat hij gezond is.

Mijn klachten zijn: Hij is erg mager, een doffe vacht en wondjes van 6 weken die nog niet genezen zijn. Verder voelt hij zoch prima en is er levendig.

Wie kan mij helpen? (heeft tips of heeft het zelfde meegemaakt)

- Hij staat nu heel de dag op t land, krijgt hooi of kuil krijgt 2 a 3 kilo biks met 1 kilo musli en vitaminenpoeder.

*Love My Pleasure*


peertje
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 18:46

Het kan in iedergeval geen wormen zijn. Ik heb hem sowieso altijd goed ontwormt en dat was ook het eerste waar wij aan dachten. De DA heeft ook helemaal niets van wormen kunnen vinden dus dat is uitgesloten.

Luis.. Zou inderdaad iets kunnen zijn, maar is dat dan niet zo dat de andere paarden het ook zouden moeten hebben? Naar mijn weten heeft hij ook helemaal geen jeuk en wat veroorzaakt dan zijn mager zijn?

*Love My Pleasure*

peertje
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 23:01

Bedankt! Ik ga het er woensdag gelijk over hebben (hij gat dan naar Utrecht voor verdere onderoek(en) )

*Love My Pleasure*


peertje
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 07:46

Vandaag ga ik naar een Paragnost, hopen dat hij meer weer. Sowieso gaat mn paardje nog wel naar Utrecht, maar ik ben te nieuwschierg wat het zou kunnen zijn. Vandaar. De uitslag van de paragnost laat ik zosnel mogelijk weten.

*Love My Pleasure*

peertje
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 18:15

Uitslag van de Paragnost: Hij zegt dat het aan zijn nieren ligt. Pleasure plast niet alles uit zodat er een laagje urine blijft zitten en dat bacterië veroorzaakt. Ook zijn zijn slijmvliezen ontstoken en kan hij last van heimwee hebben Ik weet niet wat ik hier van moet geloven, aangezien de dierenart uit zijn bloed heeft geconstateerd dat zijn nieren en slijmvliezen in oorde zijn. En tja wat heimwee betreft... Don't Know!
Morgen naar Utrecht, nu maar hopen dat er echt iets wordt vastgesteld dit is niet leuk meer!

*Love My Pleasure*

peertje
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 12:44

Nou ik heb hem dus woensdag weggebracht. We waren beide erg zenuwachitg. Hij stond alleen maar te trillen en te zweten dat arma paard... Gelukkig was dat meteen over toen hij in zijn stalletje mocht gaan staan. Het is daar echt super mooi en groot, ik hoed iedergeval niet bang te zijn dat hij slecht verzorgt wordt, dat scheelt al weer.

Ik moest vanmorgen terug bellen voor een eventuele uitslag. Ze hebben nog niks kunnen vinden ze gaan vandaag verder met onderzoeken en morgen kan ik weer terug bellen. Ze hadden een héél klein vermoeden van een spierziekte.. Esnm? Ik weet niet precies meer hoe het heette. Iemand die het wel weet? Enkele dingen wezen op die ziekte maar veel dingen kwamen weer niet overeen. Dus afwachten en misschien morgen meer... Huilen

*Love My Pleasure*

peertje
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 18:04

Ik heb eindelijk de uitslag na veel stress en wachten. Het is dus inderdaad een spierziekte, maar niet die ze in gedachte hadden. Ze hebben er nu zelfs 2 in gedachten. 1 waar eigenlijk niks aan te doen is (dat alleen met medicijnen onderdrukt kan worden, de situatie kan dan t zelfde blijven of naderhand langzaam verslechteren) De andere is wel te verhelpen. Om zeker te weten wat het is hebben ze mijn toestemming gevraagd voor een nog een onderzoek en die kan pas maandag of dinsdag uitgevoerd worden. Ik kon ook kiezen om hem meteen op medicijnen te zetten. Uiteraard heb ik voor het onderzoek gekozen voor 100% zekerheid. Dus het is eigenlijk nog steeds ene beetje afwachten...Boos!

*Love My Pleasure*

peertje
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:46

De uitslag: Het is de "goede" spierziekte. d.wz. deze is te verhelpen. Pleasure moet nu 6 weken op medicijnen staan en gevoerd worden met vitaminen E. De spieren en het zenuwstelsel komt dit te kort. Vitaminen E zitten wel in het brok maar niet voldoende voor hem. Hij moet de eerste 2 weken op het land blijven en daarna mag ik heb rustig opmaken onder de man. Alleen stappen en af en toe weer draven om zijn spieren weer een beetje op kracht te laten komen. Na 6 weken moet mijn dierenarts komen en die beslist of zijn spieren op de medicijnen en lichte training heeft gereageerd, zoniet dan moet hij terug naar Utrecht.

Laten we hopen dat dit werkt en dat ik weer van mn schatje kan genieten Haha!

Iedereenbedankt voor het meedenken TOP!

*Love My Pleasure*

peertje
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 17:26

Mensen, nogmaals ontzettend bedankt! Je kan je denk wel voorstellen hoe blij ik ben. Vandaag is hij teruggekomen en hij was ontzettend blij om weer bij zijn vriendjes te zijn! Nou dan smelt je hart.
Bedankt Mariska voor de tip. Het is alleen zo dat hij eigenlijk niet mager is, maar de spieren die daar zitten zijn 'ingevallen' waardoor de spieren meer op de ribben lagen. Haha! Bedankt!!!

*Love My Pleasure*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Kim_S, Kmbrly, SentiBot, Ubermetrics, UnderIlse en 26 bezoekers