TKC 97

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

TKC 97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 17:00

Hallo!

Wie kent TKC 97, idd het zoveelste smeerseltje tegen zomereczeem, maar toch door mij uitgekozen om de komende zomer - in combinatie met een Boett-deken - als strijdmiddel tegen die vreselijke jeuk te dienen? 't Was mij volkomen onbekend, maar de verkoper ('t is gewoon verkrijgbaar in de ruiterwinkel, zit in een groene plastic fles & kost 36 EUR voor een halve liter) was er zo enthousiast over: alle klanten zouden er heel tevreden over zijn, 't zou het enige zijn dat helpt, je zou het maar één keer per week moeten aanbrengen & 't zou ineens ook vliegende insecten weghouden.

Klinkt geweldig, maar 't klinkt op voorhand altijd geweldig, dus daarom graag jullie positieve/negatieve ervaringen met dit product (als het tenminste in Nederland ook verkrijgbaar is, want het is made in Belgium?)...

'k Heb het gisteren voor de eerste keer aangebracht. & Wat denken jullie: zou één keer per week echt genoeg zijn? Ik denk dat ik het meer ga doen. Maar langs de andere kant, ik denk dat er nu al 1/3 uit die fles is, is best wel duur dus... & Is het eigenlijk niet nog te vroeg op het jaar? Samira begint meestal pas in juni of juli te schuren, maar ik wou er dit jaar zeker vroeg genoeg bij zijn? Maar volgens mijn vader smijt ik mijn geld weg 'omdat het nog midden in de winter is'...

Alvast bedankt!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 18:49

sorry kan je niet helpen , maar ben zelf ook zeer benieuwd naar mensen die er ervaring mee hebben
dus ik hoop op reatie's

blacky_oud
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 20:32

Je moet maar eens eerst uit de discussie komen of het op dit moment in Belgie nu ZOMER(exceem) of WINTER is ????????

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 20:51

blacky schreef:
Je moet maar eens eerst uit de discussie komen of het op dit moment in Belgie nu ZOMER(exceem) of WINTER is ????????


Wat een stomme opmerking!! Geeuw!

Zomereczeem is geen allergie aan de zomer, maar een allergie aan culicoïdes (soort hele kleine muggetjes), & die zijn actief van maart tem oktober. Er wordt aangeraden om met smeerseltjes & Boett-deken te beginnen vanaf maart, et voila, vrijdag is het 1 maart.

& omdat het absoluut niet leuk is om je pony/paard te zien afzien & zijn manen & staart & gezicht & buik te zien openschuren, probeer je er als eigenaar van zo'n dier alles aan te doen om dat te voorkomen, zelfs al is dat in de WINTER je pony insmeren met een product tegen ZOMEReczeem!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 23:38

Geen ervaring met dit middel, zelfs niet met zomerexeem (god zij dank!) maar heb je al eens Allergitum van VSM geprobeerd? Daar heb ik goede berichten over gehoord. Misschien in combinatie met een uitwending middel....
Succes er mee, en ik hoop voor jou en je paard dat het werkt1
~Francis~

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 02:28

Ik heb het van de zomer gebruikt en ik vind dat het heel goed werkt. Ik dacht dat het een zalmkleurige lotion was? Hij begon niet meer te schuren. Het jaar daar voor had ik een product van VSM gebruikt, dat heeft toen niet geholpen, ze zeggen wel dat dit het jaar er op wel eens beter kan helpen.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 12:37

Ik denk dat je AVS 14 (of was het nu 16 of een ander cijfer?) bedoeld, ik denk het zowat meest gebruikte product bij zomereczeem is (is gewoon verkrijgbaar in de ruitersportwinkel & is ook niet zo verschrikkelijk duur), 'k heb er nog al goeie dingen over gehoord (allez ja, jij bent de tweede), maar bij velen, & ook bij mij, helpt het langs geen kanten!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 13:33

Kan zijn dat ik het mis heb, ik zal nog wel eens naar het flesje kijken. Maar het hielp in ieder geval echt wel goed.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:03

Uhm, het was idd AVS 14, sorry.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 22:53

dat gebruikte ik ook altijd bij Julius. Ik vind dat je wel verschil merkt maar de zomerexzeem is natuurlijk niet weg.