Paard begon te overgeven!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Paard begon te overgeven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 18:20

Ik haalde vanmiddag mijn paard uit de wei. Had hem even in de bak gezet en er was niks mis met hem. Hij is wel iets aan de magere kant maar oké ik had 4 dagen gewerkt dus mist hij misschien het biks. Toen ik klaar met hem was had ik hem even afgesponst en zijn biks gegeven. Maar toen hij 2 happen had gegeven begon hij heel vreemd voor zich uit te staren. Hij liet gewoon zn biks staan! ik dacht.. misschien door de warmte ofzo dus pakte iets op me hand en hield het voor haar. Toen begon ze opeens te overgeven. Het kwam uit haar neus en uit haar mond. Ook kwamen er rare geluiden van haar af.. en ik dacht het dacht het haar einde zou zijn. Later heb ik met haar gewandeld.. en ze fleemde steeds.. ze was toen helemaal lusteloos dus heb ik haar teruggezet in de wei.. toen ben ik naar huis gegaan.. en nu over een half uurtje ga ik weer kijken hoe het met haar gaat.. anders moet er een veearts bij komen kijken als ze er nu nog steeds last van heeft zieje.. maar heeft iemand dit al eens meegemaakt hier..? of weet je misschien wat de oorzaak hiervan is. ze heeft tot nu toe altijd haar wormenkuur gehad enz

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:21

paarden kunnen geloof ik helemaal niet overgeven Verward

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:23

Een paard die overgeeft??

Kan niet.

Ik denk dat hij zich heeft verslikt of dat er iets in de slokdarm was blijven hangen. Probeer de hals en keel te masseren met een beweging naar de maag toe.

Beetje vage aktie van je dat je je paard alleen laat als je weet dat er iets aan de hand is...
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 30-07-04 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:23

Ik denk dat je paard een slokdarmverstopping heeft. Kan je krijgen als ze te gulzig eten. Ik zou maar even nog bij je paard gaan kijken, en niet te lang wachten met de veearts bellen. Je kan proberen of je door de slokdarm te masseren en wat te stappen het weg krijgt, anders zou ik echt de veearts bellen!

daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 18:25

ja het leek op overgeven dan. en het herhaalde steeds weer. ik heb de hals en keel steeds zitten masseren. maar dan leek het wel erger te worden voor haar. ik dacht ook dat ze zich gewoon had verslikt.. maar het duurde vrij lang:| dus ik ben een beetje bezorgt nu

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:26

Ik zou maar gauw naar je paard gaan!!! Boos!

Die laat je op dit moment niet alleen!

daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 18:28

ja jullie hebben gelijk.. ik ga NU meteen heen
bedankt voor de reacties

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:30

Klinkt als verstopping dan kunnen ze wel overgeven!
Maar als het dat is zou ik maar met SPOED een veearts bellen!

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:33

daylee schreef:
Hij is wel iets aan de magere kant maar oké ik had 4 dagen gewerkt dus mist hij misschien het biks.


Ik denk ook dat hij iets te gulzig heeft gegeten, beetje raar om je paard 4 dagen geen biks te geven. Of ligt dat aan mij?
Ook vind ik het erg raar dat je je paard zo alleen laat. Boos!
Beetje rare logica heb jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:49

Ja, ik zou eerst de veearts bellen en dan pas hier gaan vragen, sjonge ik vind het niet erg normaal dat je een overgevend paard zo alleen laat....vaag hoor....naja laat t ons weten en succes ermee

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:59

ik zou de da maar bellen mijn paard heeft dit ook gehad enkel die kon naar utrecht en werd meteen geopereerd aan een verstopping in de darmen

al haar maag inhoud kwam uit haar neus...

Het kan tevens ook idd een slokdarmverstopping zijn.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:09

paarden kunnen niet overgeven hoor!

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:09

daylee

Geregistreerd op: 30-7-2004


denk niet dat het een echt account is..,.....

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:11

mm neppert Verward

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:17

Het klinkt meer als een slokdarmverstopping! Mijn paard heeft dat ongeveer 1,5 maand geleden gehad. Hij kwam toen ook uit het land en ging gauw zijn biks opschrokken en opeens stopte hij met eten en begon te hoesten enzo.. het is een heel naar gezicht en het is 2x in bijna 1 week gebeurd. Omar krijgt nu tijdelijk zijn biks van de grond en dat gaat goed gelukkig.

Het is geloof ik altijd verstandig er even een DA bij te halen als een paard slokdarmverstopping heeft.
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 30-07-04 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:18

ellepel schreef:
daylee

Geregistreerd op: 30-7-2004


denk niet dat het een echt account is..,.....


Een nieuw iemand kan toch Knipoog

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:23

Kido schreef:
Klinkt als verstopping dan kunnen ze wel overgeven!
Maar als het dat is zou ik maar met SPOED een veearts bellen!


Dat is geen overgeven Het is slijm wat is aangemaakt en dat komt samen met etensresten door de neus en mond naar buiten. Is geen overgeven. Een paard kan niet overgeven.

Mijn paard heeft het zelf gehad zo'n 1,5 maand geleden en er kwam heel veel slijm en troep uit zijn neus en mond. Het ziet er heel eng uit en je schrikt je echt rot. Het schijnt voor het paard ook heel eng te zijn omdat ze denken dat ze stikken.

Btw ik snap niet dat je je paard alleen hebt gelaten Verward

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:31

Als het paard weer redelijk normaal was en ze komt een half uur later weer kijken en belt de veearts als het nog niet goed dan vind ik dat niet zo gek. Ik zou er zelf voor kiezen om wat langer te blijven, maar goed.

Wat ze niet vertelt is waarom het paard aan de magere kant is (ziek geweest?) en waarom ze denkt dat dat komt omdat ze 4 dagen niet is geweest en hij dus geen biks heeft gehad. Verward Verward

daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 19:38

ik ging heen en ze kwam zo naar me toe rennen. ze was weer helemaal normaal en ik denk dat ze haar dus gewoon verslikt had. ik snap ook dat jullie denken "liet ze haar paard daar zo achter" maar hij was niet meer aan het "overgeven" of hoe het ook heet. mijn vader en ik zijn er langer als een uur bij gebleven, maar ze was toen alleen nog een beetje sloom. Dus mijn vader stelde voor om haar even met rust te laten en na een half uur/ drie kwartier weer te kijken. En ze krijgt meestal alleen biks als we hebben gereden of iets anders gedaan hebben wat moeite kost. Vandaar.. normaal ga ik altijd elke dag heen en krijgtze ze elke dag biks.. maar het is nu bouvak vandaar dat ik iets vaker moest werken. Er heeft wel iedere dag iemand geweest om te kijken hoe het met haar gaat.. maar ook daylee had een vakantie(tje) verdient.....

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:50

daylee schreef:
.. maar ook daylee had een vakantie(tje) verdient.....


Maar ook in de vakantie moet gegeten worden Knipoog
Ik denk dat je heel veel geluk gehad heb. Je paard had dus duidelijk slokdarmverstopping van het gulzige eten. Helaas moet daar maar al te vaak een DA bij komen om de boel door te 'spuiten'...

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 09:45

Ik denk ook dat je veel geluk hebt gehad.. of eerder gezegd het paard!!
Naja.. gelukkig dat het goed gegaan is!!

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:11

daylee schreef:
ik ging heen en ze kwam zo naar me toe rennen. ze was weer helemaal normaal en ik denk dat ze haar dus gewoon verslikt had. ik snap ook dat jullie denken "liet ze haar paard daar zo achter" maar hij was niet meer aan het "overgeven" of hoe het ook heet. mijn vader en ik zijn er langer als een uur bij gebleven, maar ze was toen alleen nog een beetje sloom. Dus mijn vader stelde voor om haar even met rust te laten en na een half uur/ drie kwartier weer te kijken. En ze krijgt meestal alleen biks als we hebben gereden of iets anders gedaan hebben wat moeite kost. Vandaar.. normaal ga ik altijd elke dag heen en krijgtze ze elke dag biks.. maar het is nu bouvak vandaar dat ik iets vaker moest werken. Er heeft wel iedere dag iemand geweest om te kijken hoe het met haar gaat.. maar ook daylee had een vakantie(tje) verdient.....


Ja, je hebt gelijk hoor....als ik vakantie heb eet ik ook drie weken niet! Lips are sealed
Mijn liefje staat zes weken vakantie te houden in de wei.....begint dus aardig mager te worden...maar maakt niet uit, is ie ook niet meer zo sterk Lips are sealed Boos!

daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 18:29

nee maar hij krijgt zoiezo al niet zoveel biks.. en hij wordt van de week van land overgeplaatst.. jullie kunnen trouwens wel alleen maar negatief zijn hoor tsjonge jonge.. lijkt wel of jullie hier komen om iemand af te kraken

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:43

Dit is niet om je af te kraken maar alleen maar in het belang van het paard en daar gaat het toch om!

daylee"]
Hij is wel iets aan de magere kant maar oké ik had 4 dagen gewerkt dus mist hij misschien het biks.
[/quote]

Als je een paard hebt zorg je er ook maar voor,desnoods vraag je iemand anders of die hem voert en checkt hoe hij erbij staat!

[quote="daylee schreef:
.. maar ook daylee had een vakantie(tje) verdient..


Het ken ook te gek hé! er moet evengoed elke dag naar hem omgekeken worden,je denkt er iets te makkelijk over naar mijn inzicht.
Ik hoop dat het nu goed met hem gaat!

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:17

Paarden kunnen niet overgeven, dus ik zou de DA er bij halen.