help kale plekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinvaro

Berichten: 422
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: groningen/ drenthe/ Noord-Brabant

help kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 17:59

mijn paard heeft denk ik schimmel ik laat de DA er vrijdag naar kijken .

als ze schimmel heeft wat zal de DA waarschijnlijk voor middel geven en misschien weet iemand ong hoe duur dat is

als het erg duur is bestaat er dan iets goedkoper dan dat middel van de DA ??[/b]

jes29

Berichten: 84
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:22

Hoe zien de plekjes eruit bij jouw paard? Mijn tinker heeft ook een keer schimmel gehad (uit kweek onderzoek gebleken van DA) en het jaar erna had ze weer kale plekjes, maar de DA gaf aan dat er nu geen schimmel uit het kweek onderzoek kwam, maar dat de huid geirriteerd was door insecten. De haartjes komen alleen niet meer terug en nu heeft ze elk jaar in haar zomervacht kale plekjes die zich toch weer uit lijken te breiden. Erg stom gezicht zo'n lelijke vacht.
Hopelijk gaat het bij jouw paard anders!
Groetjes van Jessica

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:08

hmm,.. ik denk dat hij haar inspuit met iets,, als het schimmel is.. goedkoper is een paar keer wassen met imaverol,, maar soms kan dat niet goed genoeg zijn.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:14

imaverol 7 euro bij dierenarts

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 08:54

mijn veulentje heeft een jaar lang onder de schimmel en schurft gestaan.. eerst hebben we ook gewassen met imaverol.. na 3x hebben ook icm zn spuit hebben we kunnen concluderen dat dit onzin was.. nu hadden we een of andere chemisch goedje (je moest handschoenen aan en echt ene paar druppels in 5 liter water doen enz..) als we der daar mee hadden gewassen was het 3 dagen rauwe biefstuk, ze lag echt van top tot teen open heel zielig.. maar ze is er wel van af! Dat spul was ook echt heel duur.. maar het werkte wel.. ik denk niet dat het werkt om op dit soort kosten te gaan bezuinige..