HELP!! Urticaria (netelroos) Tips gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Aan de rand vd bos.....

HELP!! Urticaria (netelroos) Tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 20:33

Bij mij op stal heeft 1 merrie heel veel last van bovenstaande aandoening. Komt op in korte tijd als kleine bultjes en naarmate de uren verstrijken "smelten" de bulten samen in een grote bult. Ze is nu al 3x in korte tijd ingespoten met cortison maar dit help dus niet meer echt. Omdat het het steeds erger wordt, bij de laatste "aanval" waren haar hoofd en benen echt vreselijk opgezwollen en nu 2 dagen later zijn haar bovenbenen en knieen nog steeds erg dik, is de eigenaresse op zoek naar mensen die hier ook ervaringen mee hebben en misschien een oplossing kunnen aandragen. Ze staat trouwens al op speciaal voer omdat netelroos meestal te maken heeft met een voedsel allergie. Ze is 7 maanden vrij van bulten geweest maar nu weer 3x een heftige aanval achter elkaar gehad. Wie o wie kan haar helpen??

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:41

Mijn paard heeft welliswaar geen Urticaria maar wel iets wat er veel op lijkt. De reguliere geneeskunde kon niets doen dus maar een homeopatische dierenarts opgezocht. Zij heeft mijn paard behandeld met acupunctuur en homeopatische middelen.
Even afkloppen maar mijn paard heeft al een paar maanden geen bulten meer gehad. Ook heeft hij normaal echt dikke bulten van zeker 6 cm doorsne als hij gestoken is door een daas, nu zijn de bulten "slechts' 1 a 2 cm groot!
Is er al bloedonderzoek gedaan om na te gaan of het paard allergisch is?
Sterkte ermee!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:42

Vorig jaar heeft Imker een aanval(letje) van Netelroos gehad. Heel vervelend, want het jeukte erg.

Ik heb daarvoor Hydrocortisoncrème gekregen, eerst van de DA en toen van de HA (was goedkoper, ziektekostenverzekering vergoedde en werkte beter). Ook heb ik hem veel afgespoeld met koel water, wat verlichting bracht. Je zou eventueel met Kampferpoeder kunnen besprenkelen.

Djimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Aan de rand vd bos.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 20:46

ja, er is bloedonderzoek gedaan, er is ook voedsel onderzoek gedaan. En ook is er reeds een homeopatische en reguliere dierenarts bij geweest. Zelfs accupunctuur. Maar tot op heden heeft niets DE oplossing gegeven. Eigenlijk wordt het nu steeds erger. Morgen gaat ze naar Eric Laarakker dus wie weet...?!

Djimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Aan de rand vd bos.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 20:51

Citaat:
Vorig jaar heeft Imker een aanval(letje) van Netelroos gehad. Heel vervelend, want het jeukte erg.

Ik heb daarvoor Hydrocortisoncrème gekregen, eerst van de DA en toen van de HA (was goedkoper, ziektekostenverzekering vergoedde en werkte beter). Ook heb ik hem veel afgespoeld met koel water, wat verlichting bracht. Je zou eventueel met Kampferpoeder kunnen besprenkelen.


Bedankt voor je reactie maar het niet zo zeer om de jeuk die ze heeft. Maar om iets te vinden, buiten het spuiten van cortison, om de aanvallen weg te kunnen laten blijven.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:58

En, heeft Eric Laarakkers wat kunnen vinden?
Ik ben erg benieuwd!

Djimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Aan de rand vd bos.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 09:48

Tja, bij de kliniek van laarakkers zijn de tot de conclusie gekomen dat haar systeem geheel ontregeld is. Al haar organen liggen plat op dit moment, maar dat is ook niet zo gek na 3x kort achterelkaar inspuitingen met cortison. Tja verder eigenlijk niet zoveel wijzer geworden. Wat druppels meegekregen w.o. druppels van de "groene os".
Mijn stalgenoot vond dat ze niet zo netjes werd geholpen, weinig aandacht, vrouwtje wat haar hielp werd steeds weg geroepen etc.
Dat verwacht je toch niet als je ziet wat zo'n consult kost.

Gister zat ze helaas alwaar onder de bulten en we zullen zien waar het dit keer eindigd. Helaas moet ze weer worden gespoten als het weer erger wordt, niets anders aan te doen.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:17


Djimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Aan de rand vd bos.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 16:57

Nog niet van gehoord maar ga zeker even kijken! Bedankt voor de tip!