spierbevangen..hoe nu verder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Willeke12

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: noordwijk

spierbevangen..hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-09 16:53

afgelopen maandag is mijn pony spierbevangen geraakt ;( nu moet hij tot maandag 24 per dag in zijn stal blijven. maandag komt de dierenarts weer bloed afnemen en dan afwachten hoe het verder moet. zijn hier mensen met ervaringen? hoelang duurt het herstel enz. heb heel internet al doorgespit maar lees verschillende verhalen :\

mexx ik zal je NOOIT vergeten rust zacht mn lieve meisje.. gentle, DJ, Dannyen amor mijn toppertje

www.ilove-dogs.nl Alles voor uw hond, kat en andere huisdieren. Manden,halsbanden,kleding,speeltjes,voer enz. tegen scherpe prijzen. Ook dealer vers vlees..


Willeke12

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-09 20:33

Romy18 schreef:
Is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de bloeduitslag, als de verzuring heel erg is krijg je met beweging juist extra schade aan de spieren en is boxrust juist goed!

Dit is dus ook wat mijn dierenarts zei. Ik vind het wel lang hoor 7 dagen 24uur op stal maar wil het ook niet verpesten. Echt lastig dit.. Ik geef hem geen krachtvoer, 3 keer per dag hooi is alles wat hij krijgt.

mexx ik zal je NOOIT vergeten rust zacht mn lieve meisje.. gentle, DJ, Dannyen amor mijn toppertje

www.ilove-dogs.nl Alles voor uw hond, kat en andere huisdieren. Manden,halsbanden,kleding,speeltjes,voer enz. tegen scherpe prijzen. Ook dealer vers vlees..

Willeke12

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-09 21:31

bij ons op stal hebben we aardige grote paddocks die ook nog eens grenzen aan de wei waar zijn weidegenoten staan dus is het niet verstandig om hem daar in te zetten denk ik. Weet echt niet waar ik goed aan doe. Vind het ook zo sneu voor hem...

mexx ik zal je NOOIT vergeten rust zacht mn lieve meisje.. gentle, DJ, Dannyen amor mijn toppertje

www.ilove-dogs.nl Alles voor uw hond, kat en andere huisdieren. Manden,halsbanden,kleding,speeltjes,voer enz. tegen scherpe prijzen. Ook dealer vers vlees..

Willeke12

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-09 18:19

nog anderhalve dag en dan weten we gelukkig meer. hij is wel lekker vrolijk in zijn stal en zijn knuffelgehalte is erg hoog geworden :D zo te zien voelt hij zn eigen prima.
@ sabinee. heb jou paard ook fysio gehad?

mexx ik zal je NOOIT vergeten rust zacht mn lieve meisje.. gentle, DJ, Dannyen amor mijn toppertje

www.ilove-dogs.nl Alles voor uw hond, kat en andere huisdieren. Manden,halsbanden,kleding,speeltjes,voer enz. tegen scherpe prijzen. Ook dealer vers vlees..

Willeke12

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-09 20:38

ik wil graag ervaringen horen van mensen, over eventueel suplementen, fysio, revalidatie enz. ieder paard en spierbevangenheid is natuurlijk anders. Ben ook blij dat ik naar mijn da geluisterd heb. Vandaag 2de bloeduitslag gehad en dus niet goed, ck waarde was goed maar de g.o.t.waarde niet dus moet hij 10 dagen weer op boxrust. Als ik hem uit zn box haal is de kans op herhaling heel groot. Baal hier verschrikkelijk van. Ik heb hem afgelopen week geen seconden uit stal gehaald en maar goed ook anders had ik me echt schuldig gevoelt...

mexx ik zal je NOOIT vergeten rust zacht mn lieve meisje.. gentle, DJ, Dannyen amor mijn toppertje

www.ilove-dogs.nl Alles voor uw hond, kat en andere huisdieren. Manden,halsbanden,kleding,speeltjes,voer enz. tegen scherpe prijzen. Ook dealer vers vlees..

Willeke12

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-09 17:33

dank je wel pinto_1. hij krijgt ook alleen maar hooi en een paar worteltjes per dag....

mexx ik zal je NOOIT vergeten rust zacht mn lieve meisje.. gentle, DJ, Dannyen amor mijn toppertje

www.ilove-dogs.nl Alles voor uw hond, kat en andere huisdieren. Manden,halsbanden,kleding,speeltjes,voer enz. tegen scherpe prijzen. Ook dealer vers vlees..

Willeke12

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-09 11:52

@simodi. heeft het 4 tot 6 weken geduurd voordat de bloedwaardes weer normaal waren?

mexx ik zal je NOOIT vergeten rust zacht mn lieve meisje.. gentle, DJ, Dannyen amor mijn toppertje

www.ilove-dogs.nl Alles voor uw hond, kat en andere huisdieren. Manden,halsbanden,kleding,speeltjes,voer enz. tegen scherpe prijzen. Ook dealer vers vlees..

Willeke12

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-09 13:38

meikie schreef:
Ook mijn merrie heeft dit gehad, het was gelukkig in de winter. Maar ondanks dat ze toen al weinig voer kreeg toch gebeurd. Mijn dierenarts vertelde dat het bij arabische paarden toch sneller gebeurd, ik heb een NRPS met veel anglo arabisch bloed. Echter na vit. E met selenium en neutradex voelde mijn paard zich al redelijk snel weer beter. De eerste maand niets gedaan, tweede maand gelongeerd en conditie opgebouwd, derde maand na bloedmeting langzaam weer gaan opbouwen. Nu gaat het gelukkig prima. Ik heb lactanase in de kast voor het geval ze weer de symptomen krijgt. Dit spul helpt om het teveel aan opgehoopte melkzuur af te voeren. O.a. verkrijgbaar bij Dochorse. Echt een aanrader!!

heb ook gelezen dat het bij arabische paarden veel voorkomt tenminste die zijn er gevoelig voor. ik heb een haflinger, de hele winter gewoon biks en kuil gehad en niks aan de hand hij heeft 1 weekje op het land gestaan en het ging fout. waarschijnlijk toch ff wat teveel gras gegeten. soms weet je niet waar het van komt. over selenium lees je rare dingen dus dat durf ik niet echt te geven maar ga me even verdiepen in lactanase ;)

mexx ik zal je NOOIT vergeten rust zacht mn lieve meisje.. gentle, DJ, Dannyen amor mijn toppertje

www.ilove-dogs.nl Alles voor uw hond, kat en andere huisdieren. Manden,halsbanden,kleding,speeltjes,voer enz. tegen scherpe prijzen. Ook dealer vers vlees..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, LiDi, Roulette_, SunnyHorse en 18 bezoekers