Hoe Primeval afbouwen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Hoe Primeval afbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 11:45

Gisteren is de fysio weer bij Magic geweest en zij vroeg eigenlijk of we ook iets van een voedingssupplement tegen artrose gebruiken (artrose is bij mijn paard nog nooit op foto's uitgewezen, maar wordt er wel van verdacht).
We gebruiken nu iets meer dan een jaar Primeval en hier heeft ze het eigenlijk al die tijd goed op gedaan. Echter hebben we nooit 100% zeker uit kunnen vinden of dit door de Primeval komt.

Door een aantal redenen raadde de fysio mij aan om te stoppen met Primeval en te gaan kijken naar andere middelen (Cortaflex e.d.) die wél nog een extra middel bevatten om het kraakbeen te stimuleren. Dit zal bij Primeval niet het geval zijn.

Ze vertelde al dat we eerst de Primeval moesten afbouwen, dan even niets en dan pas verder met het andere 'middel'. Klinkt logisch.
Maar ik ben vergeten te vragen HOE en in welke tijd we het beste af kunnen bouwen.
Op het moment krijgt Magic 4 scheppen Primeval per dag.

Ik kan altijd de fysio bellen, maar wie weet zijn er toevallig bokkers die hier ervaring mee hebben Lachen

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:51

ik denk gewoon beetje bij beetje verminderen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 11:41

Zoiets had ik zelf ook al bedacht.
Alleen wilde ik dus weten hoe snel of langzaam dat moet gaan, maar ik zal de fysio er nog wel even over bellen.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:52

Toen Oberon op pijnstillers stond moest ik volgens het volgende schema minderen. Hij stond op een volle spuit Metacam. Ik heb eerst een paar dagen een halve spuit gegeven en toen een aantal dagen een kwart. Ik zou in jouw geval eerst een week 2 scheppen geven en dan nog een week 1 schep.
Waarom probeer je het niet een poosje zonder voedingssupplementen. Misschien heeft ze wel helemaal niets nodig.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 13:59

Natuurlijk is Primeval wel iets anders dan een pijnstiller.

De reden dat we niet goed durfde te stoppen is dat ze eindelijk na een lange tijd goed liep. (Never change a winning team Knipoog ).
Helaas is dit alweer verleden tijd...

Daarom raadde de fysio aan om te stoppen met Primeval en eens te kijken naar een ander supplement. Natuurlijk zal ze daartussen even op helemaal niets lopen.

Inderdaad hadden we zelf ook al iets van een schema bedacht. We geven nu 3 schappen, zeg over 5 dagen 2, dan weer 5 dagen 1 en dan even helemaal niets.
Dan zien we wel weer verder Knipoog

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:06

Je schema ziet er prima uit. Bij Oberon is ook nooit artrose vastgesteld maar omdat de DA ook niet wist wat het wel was heb ik een poos voedingssupplementen gevoerd. Ik ben op een gegeven moment van de ene op de andere dag gestopt en heb nooit verschil gemerkt.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:08

O ja, Promptertje heeft hele goede ervaringen met Cortaflex. Misschien kun je haar pb'en ?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 14:13

Magic is wat dat betreft bijna hetzelfde verhaal. We hebben foto's van ondertussen 2 jaar terug (klachten zijn er al 5 jaar) waar nog niets op te zien was.
Maar er is duidelijk wel iets aan de hand.

Het probleem is nu dat ze sinds ongeveer een week weer niet zuiver loopt.

Ik heb inderdaad al wat contact opgenomen met bokkers die ook veel reageren in de 'artrose topics' Haha!

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:17

Inderdaad op foto's helemaal niets te zien, maar toch niet goed lopen. Wat bij Oberon het allerbeste helpt is de hele dag naar buiten zodat hij zoveel mogelijk kan bewegen. Als hij lang op stal staat komt ie een stuk stijver de box uit. Oberon heeft trouwens ook een hoop baat gehad bij de behandelingen door de manueel therapeut.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:04

[MD] middelen tegen artrose.

Tegenwoordig heb je ook producten met HA Hyaluronzuur, ik gebruik het van Cavalor (Artri-matrix) maar ik geloof dat Cortaflex ook een nieuw product heeft met HA

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 17:29

Mist schreef:
[MD] middelen tegen artrose.

Tegenwoordig heb je ook producten met HA Hyaluronzuur, ik gebruik het van Cavalor (Artri-matrix) maar ik geloof dat Cortaflex ook een nieuw product heeft met HA


Inderdaad zag ik dat topic al en ken de meeste middelen ondertussen al Haha!
Magic is trouwens al meerdere malen ingespoten met oa Hyaluronzuur, dit werkt echter bij haar maar voor korte duur Verdrietig