banden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giny

Berichten: 12
Geregistreerd: 30-01-02

banden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 15:28

Heeft een paard ook een soort "kniebanden" aan de voorkant van het spronggewricht? Verward En kunnen die scheuren/verrekken oid? Wat zijn daar dan de symptomen van?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:33

Paarden hebben inderdaad kniebanden. Als die verreken of uitscheuren loopt het paard kreupel.

Giny

Berichten: 12
Geregistreerd: 30-01-02

wijd uit staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 15:44

Mijn paard loopt niet echt kreupel (in stap), maar in draf wil ze absoluut niet Boos! , dan liever nog galop. In de stal staat ze vaak met 1 of 2 achterbenen ver naar achter, het lijkt wel om iets te ontlasten. Zou dat met haar banden te maken kunnen hebben? Verward

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:49

De banden bij het spronggewricht zijn niet zomaa verrekt....ik zou voor een precieze diagnose gewoon de diernarts laten komen. Hier kan ook wat anders aan de hand zijn (legio dingen) die wellicht direct ingreep behoeven!

Dierenarts bellen dus!

Giny

Berichten: 12
Geregistreerd: 30-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 16:01

Heb ik gedaan: conclusie "Weet het ook niet, ga maar vier weken stappen... en als het dan nog niet over is, kijken we wel weer eens verder".....zucht Verdrietig .....en ik had al twee weken gestapt...
Je snapt dat ik nu (na vier weken) het aardig zat begin te worden Boos! . En het gaat overigens nog steeds niet beter. Het paard is verbazingwekkend braaf en erg lief en aanhankelijk. Dat had ik niet verwacht, want meestal is het een opgewonden standje... zou dat ook wat betekenen? Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 16:08

Ik zou foto's laten maken, misschien is het OCD. Ik zou ook een kraker laten komen, als het uit de rug komt kan die misschien helpen. Kan ook een niersteen zijn. Ik zou niet te lang meer modderen!

Als je paard erg rustig is, kan dat inderdaad een teken zijn dat ze ergens pijn heeft en niet lekker gaat.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 14:32

De dierenarts raadplegen en aandringen op een doorverwijzing! Vooral omdat je zegt dat je paard met de achterbenen naar achter gaat staan ...

Giny

Berichten: 12
Geregistreerd: 30-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-02 17:25

Hoezo zeg je dat zo stellig? Scheve mond Betekent dit dan iets heel ergs? Verward

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 10:32

Lieve Giny, van achter een computer kan niemand zien wat je paard eventueel zou mankeren. Misschien dat je het probleem wat duidelijker kan omschrijven...hoe zien de benen eruit, zitten de zwellingen, voelt de hoef heet, heeft het paard wondjes aan dat been....

Maar dan nog, ongezien kan niemand met zekerheid zeggen wat er aan de hand is. Het kan van alles zijn, van onschuldig tot funest. Ik zou een dierenarts met verstand van paarden (die kan je vinden bij Paardenklinieken) nader onderzoek laten verrichten.

Je mag in ieder geval niet blijven doorsukkelen hiermee. succes!