ringworm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

ringworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 16:58

omdat er bij ons op stal dus ringworm is (zie topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=43962 )
zit ik met een probleem met mijn tinkertje.
hij heeft het dus zo goed als zeker ook, maar een gigantische dikke wintervacht.
nou ka ik hem wel gaan wassen, maar hij staat dag en nacht in de wei.
ik vind dit dus niet echt een geweldig plan met dit weer.
ik kan hem eventueel ook scheren, maar het is een jaarling dus dat vind ik ook zo wat. moet ik hem nu al onder dekens zetten enzo. terwijl ik wil dat ie zo lekker kan buitenlopen en het niet bij het minste of geringste koud heeft. pf hem verwennen met dekens op.

imand tips/ideen wat ik het beste kan doen?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 00:30

Zou toch kijken of je ergens een 2de hans deken kan regelen ?? Moet toch lukken bij die maat en dan wassen en de deken op. Oke het is niet leuk voor zo'n jong paard maar hoe sneller hij eraf is hoe beter het is.

In het uisterste geval toch maar scheren als het in het belang van Quinto is toch ?? en dan lekker warm houden met dekens voor een wintertje moet dat geen probleem zijn.

Succes en hou me op de hoogte Verdrietig .

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 01:13

Ik zou hem 3 tot 4 keer wassen en hem zolang dan maar op stal zetten of zo.

Als je hem gewassen hebt kun je hem zolang onder een gewone wollen deken zetten, zo'n ouderwetse die vroeger gewoon op bed gebruikt werden. Zodra hij opgedroogt is er dan weer afhalen.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 11:29

a
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 16:46

probleem is dat er geen stal vrij is voor hem.
en ik heb wel een zweetdekentje voor hem en dat zou wel kunnen met wassen, maar dan ben ik uren bezig met droogstappen, omdat ie zo'n onwijs dikke vacht heeft. (vind ik helemaal niet erg om te doen daar niet van)
en alleen de plekjes insmeren wil niet, want juist door zijn dikke vacht zie je niet precies waar het allemaal zit Boos!

ik zal morgen eens bij vrielink kijken voor eventueel een winterdeken en hem dan maar scheren en wassen. maar ja hij blijft dus wel dag en nacht buiten lopen en ik vind dat niet zo'n prettig idee als ie geschoren word nu.
omdat hij vrij snel vatbaar is voor longontsteking

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

ringworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 02:02

Hoi,

kijk even bij mijn reactie op "schurft".
Misschien is dit iets voor jouw jaarling ?!

succes,
groetjes