*hoefzweer/kneuzing??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: *hoefzweer/kneuzing??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 21:37

Emmy schreef:
Vandaag is de dierenarts voor de 3e keer geweest.
3 weken geleden kwam onze merrie ontzettend kreupel uit de stal, gelijk de dierenarts gebeld en die constateerde een hoefkneuzing, heeft gesneden maar er kwam alleen een druppeltje schoon bloed uit, goed teken vond hij, verband om en in de hoefzak en nathouden.
De volgende dag was zij al niet meer kreupel en heeft toen dus ongeveer 5 dagen in de hoefzak gestaan.


Huh, dit vat ik niet helemaal? waarom zou jij de hoef van je paard in een hoefzak doen en weken in de Bio als hij een kneuzing heeft? Verward
Dat doe je toch alleen met een hoefzweer?

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."



Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 15:19

Fijn voor je Emmy dat het waarschijnlijk toch "maar" een hoefzweer is.
Een tip voor de volgende keer: Haal meteen de hoefsmid erbij. Die heeft gewoon veel meer ervaring met hoefzweren en weer ook precies waar hij wel of niet kan snijden. Is toch net een beetje meer zijn vakgebied dan van een dierenarts.... (Ik hoop niet dat ik nu allerlei DA's beledig....)

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Jet, Katyatje, othelloster, Phen, senna21, Trendiction, ual_95 en 13 bezoekers