Hoelang groene leem.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Hoelang groene leem.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 18:02

Hoelang moet je groene leem op een wond laten zitten? Klopt het, dat je de leem niet langer dan 12 uur mag laten zitten ivm een ontsteking die dan eventueel naar binnen kan slaan??

Welpie
Berichten: 136
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:12

ja dat klopt het mag niet langer dan 12 uur. Leem is een goed middel, maar je moet wel weten hoe je het gebruiken moet.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:58

Ik laat t zitten tot t eraf valt en dat gaat super en op de bewegende delen beetje jojoba olie er door heen dan blijft t wat bewegeljker werkt goed bij shad

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 06:06

Ik haal het meestal na een uur of 6 het er het liefste af... bij een wond dan maar op het been laat ik het gerust wat langer zitten maar je moet even in de gaten houden dat je paard er niet allergisch op reageerd.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:41

Groene leem trekt het vuil uit de wond; daarom maar een paar uur laten zitten en dan weer verversen. Anders schijnt het vuil weer naar binnen te kunnen gaan. Bij een schoon klein wondje, gebruik ik het wel eens als pleister om te voorkomen dat de vliegen erop gaan zitten. Dat werkt wel.

esley

Berichten: 136
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:17

mijn haf heeft laatst in het draad vast gezeten, en haar koot holte was helemaal kapot. Ik heb het ook in de klei gezet, en haalde het er 1x per dag af en waste haar been met betadine. En nu 3 weken verder ziet het er goed uit.

wat heeft Mazzel eigenlijk??
groetjes

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 22:01

Hoi!

Hij heeft bultjes/wondjes op z'n rug/buik en omdat hij er zelf aan heeft lopen krabben, zijn ze helemaal dik geworden. Volgens de dierenarts moest ik er groene leem op doen. Zover ik weet niks ernstigs.....

Reed jij trouwens laats met de wagen en je haf langs onze stal??

Groetjes

esley

Berichten: 136
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:08

nee dat was ik niet, rij niet zo veel meer met de wagen!!
maar die bultjes, komt dat niet door de dazen?? Je kan het ook een paar keer per dag deppen met azijn, daar word de buld dunner van. Maar als de huid echt stuk is weet ik niet of het er op mag

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:58

Mijn paard heeft toen ik haar net had een heel ernstige beenwond gehad. Ik spoot de wond elke dag af met koud water en deed er daarna een nieuwe laag groene leem op. Ik liet het dus daarna gewoon de hele dag zitten. Vanzelfsprekend controleerde ik iedere dag na het afspuiten de wond wel.