help! wie heeft hier ervaring mee???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Libero
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

help! wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 10:36

Hoi allemaal,

mijn paard heeft af en toe last van een soort van diarree, hij heeft wel gewoon goede ontlasting, maar af en toe loopt er waterige ontlasting uit z'n kont. Hij is verder niet ziek. Minder krachtvoer en meer hooi heeft niet geholpen en hij heeft geen wormen.
Nu had de dierenarts het erover dat hij misschien een soort van "bloedvatwoekering" rond zijn darmen heeft. Hij moet morgen voor een echo en dan weet ik of hij dat heeft, maar heeft iemand hier misschien ervaring mee, want ik ben nogal ongerust.

groetjes Elvira


Libero
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 11:00

Nee, dit komt niet door nat gras. We hebben geen weidemogelijkheid, dus hij gaat alleen af en toe met mij aan de hand grazen. En dit is geen probleem van de laatste tijd, hij heeft er al zolang ik hem ken (en dat is nu drie jaar) in wisselende mate last van. De vorige dierenarts heeft alleen z'n kuil door hooi vervangen en verder niks gedaan en z'n nieuwe dierenarts wil het nu wel goed uitzoeken gelukkig.

Libero
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 11:01

Bij die van mij is het wel meer dan een druppeltje, het loopt echt langs z'n benen naar beneden. Maar ik hou je op de hoogte.

Libero
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 12:30

ik geloof niet dat ie is nagekeken op zand in z'n darmen, maar ik zal het morgen vragen.

Libero
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 12:31

nee, het is geen Tinker. Waarschijnlijk KWPN of hannoveraan, maar hij heeft geen papieren, dus is niet helemaal zeker.
Waarom vroeg je trouwens of hij een Tinker was? Hebben die vaker dit soort problemen?

Libero
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 13:34

Hij is vorige week gecontroleerd op wormen en die had ie niet, maar het zou nog kunnen dat ze op een bepaalde plaats in z'n darm zitten en dat ze dan niet in de mest terecht komen. Daar wordt morgen naar gekeken, ben benieuwd.


Libero
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 09:16

Ik zou jullie nog even op de hoogte brengen van de uitslag van z'n echo en darmonderzoek: hij heeft geen wormen en ook geen abcessen rond z'n darmen/bloedvaten, dus dat was goed nieuws. Hij krijgt nu een middel om z'n darmflora weer in balans te brengen, even afwachten of dat wat helpt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Argi, brittms, Koekie73, M_Vainqueur en 7 bezoekers