drachtige merrie,druppels bloed..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

drachtige merrie,druppels bloed..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 20:07

mijn drachtige merrie (5mnd drachtig) heeft regelmatig als ik haar staart optil op haar vagina wat opgedroogd bloed zitten, het gaat maar om 1 of 2 druppels, maar ik vind het nogal raar.
De veearts vind het iets om je ongerust over te maken..
maar heeft nog iemand dit meegemaakt?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 00:32

Hmmm, nog nooit meegemaakt. Bel anders eens een andere veearts en vraag het aan de telefoon. Kost je niks en heb je toch advies van een ander!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 01:18

Als je veearts dit iets vind om je ongerust over te maken, waarom doet hij dan niets.
Als ik jou was zou ik inderdaad een second opinion vragen.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:22

iets= Niets denk ik?

Verder sluit ik me bij Carlaa aan, gewoon even een andere veearts bellen.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:30

Daar stond toevallig een stukje over in de bit, bij de vragen.
Volgens die dierenarts hebben veel dragende merrie's dit en is dit helemaal niks om je zorgen te maken.

Mijn vroegere verzorgpaard had dit ook en heeft 2 gezonde veulens op de wereld gezet zonder problemen.

Maar bij twijfel kun je altijd de da even bellen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:25

Verplaatst naar MD.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:01

Ik ken het niet, dus hier kan ik je geen advies in geven. Ik zou wel een second opinion vragen en dan denk ik dat je het best Utrecht kunt bellen, zij hebben als universiteits kliniek toch een hoop extra kennis en ervaring in huis en ook zij hebben een telefonisch spreekuur.
Succes.

Coliena
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:24

Waarschijnlijk heeft ze last van varices=spataders in de vagina! niks ergs en ook niets om je zorgen over te maken. ze kunnen door de VA worden toegebrand of er kan een hechting worden op geplaatst. nu is het wel niet aan te raden om bij een drachtige merrie in devagina te gaan prutsen en aangezien het geen kwaad kan, tenzij ze massas bloed verliest, laat dan maar gewoon met rust! je kan er altijd naa de geboorte van het veulen eens naar kijken... geen zorgen maken dus!

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 20:22

sorry ik bedoelde dat de veearts zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, ze is ook nog gescand en zat nog vol. maar ik vind het wel een eng gezicht..

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:15

Mijn merrie had dat ook tijdens haar drachtigheid..... Dat zijn gewoon adertjes en dergelijke die knappen omdat het natuurlijk een stuk ruimer aan het worden is enzo.....

Kan iedergeval echt geen kwaat!

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:21

Coliena schreef:
Waarschijnlijk heeft ze last van varices=spataders in de vagina! niks ergs en ook niets om je zorgen over te maken. ze kunnen door de VA worden toegebrand of er kan een hechting worden op geplaatst. nu is het wel niet aan te raden om bij een drachtige merrie in devagina te gaan prutsen en aangezien het geen kwaad kan, tenzij ze massas bloed verliest, laat dan maar gewoon met rust! je kan er altijd naa de geboorte van het veulen eens naar kijken... geen zorgen maken dus!

Mijn merrie had dit ook, wel iets meer dan een paar druppels. M'n eigen DA wist totaal niet wat het was dus ik heb een rondje gebeld en wat Coliena schrijft was bij mij ook het geval. Ze was toen 20 en het schijnt bij een drachtige oudere merrie zeker vaker voor te komen. Het kan straks weer ophouden en na een paar weken weer beginnen. Ik ben toen wel op zijn advies al (dus eerder dan normaal) voorzichtig wat merriebrok gaan bijvoeren i.v.m. de hogere eiwitbehoefte.