Begint het gewoon zielig te vinden(hengstig enzo)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Begint het gewoon zielig te vinden(hengstig enzo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 14:29

Mijn paard Kylia heb ik sinds maart.
Eerst viel het niet zo op maar ze is heel vaak heel erg hengstig.
Nu is ze al ruim 6 weken achter elkaar hevig hengstig zodra ik der op stal zet gaat ze met der kont lopen schuren tegen de stalwand en om de paard seconde pist ze dan gaat ze weer schuren en pist ze weer.
Ook als je der aan het poetsen bent vind ze het helemaal geweldig als je bij der kont in de buurt komt.
Soms met rijden lijkt het erop of ze luchtzuigt via der vagina dat komt niet zo heel vaak voor maar toch. De eerste keer dacht ik huh was dat nou en moesten we er toch wel een beetje op lache maar nu denk ik nee he niet weer.Ok heb ik dus gelezen dat ze daar baarmoederontsteking van kan krijgen wel in lichte vorm maar toch.Ik vind het wel zielig worden want ze staat konstand te persen en der buik rommeld zo erg dat je het op een afstand gewoon hoort.Ook bij andere paarden is ze supper vervelend zodra ze maar kijken slaat ze tegen de stal.Maar ze heeft al een piephak dus dat slaan is niet zon succes.Ik wou al naar de dierenkliniek maar de eigenaar van de manege zei dat ik af meost wachten tot augustes want het komt wel vaker voor in juni en juli.Maar vind het mar een eng idee mijn vorige huupony had ook baarmoederontsteking gekregen en da was geen succes al dat spoelen.

Ps ze is nu ook nog kreupel omdat der hoeven te snel slijten en ze weer op ijzers moet.Ze heeft nu echt alles tegelijk vind het wel sneu

Sorry voor het lange verhaal maar weetn u niet of ik af zal wachten tot augustes of al eerder langs ga wat zouden jullie doen
xxjaninne

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!


pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 17:10

ArwenLune schreef:
Ik zou hier even een DA naar laten kijken; het klinkt niet normaal, ook niet voor de zomer.

Ja ik von het wachten tot augustes ook wel erg lang maar ja de baas van de manege zal het ook wel weten denk ik.Ik dnek dat ik zoiezo even het verhaal aan een dierenarts uitleg en dan vragen hoe of wat

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 17:13

horselover21 schreef:
heb je misschien een pismerrie?
die van mij was ook echt heel erg hengstig, weken lang..
ik heb haar laten dekken, en nu heb ik eindelijk rust, geen pissende merrie meer!


Het schijnt dat ze al een keer gedekt is.Maar waar en wanneer kom ik dus niet achter en weet dus ook niet of het waar is.
Mijn vorige huupony was ook in ons zicht altijd hengstig maar daar kwamen ze dus achter dat ze door een vuile hengst zoals ze dat zeggen gedekt is en daardoor dus baarmoederontsteking had gekregen waar we ook pas na 2 jaar achterkwamen.
Maar ja om haar te laten dekken heb geen geld voor twee en een weg doen kan ik dus niet haha Maar ja als ze gedekt zou worden is het dan daarna niet weer hetzelfde

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 23:18

Sjuimpje schreef:
Baarmoederontsteking kan ook veroorzaakt worden door het luchtzuigen,
sommige merries hebben er veel baat bij als je ze dicht laat zetten.
Ik zou haar eens even laten checken door de DA.


Ik wou haar zoiezo laten nakijken door een veearts maar de baas van de manege zegt dat ik eerst af moet wachten tot begin augustes.Maar bel zoiezo van de week en vragen of hun vinden of ik wel of niet moet wachten

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 10:48

ArwenLune schreef:
De baas van de manege wacht er zolang mogelijk mee om zichzelf kosten te besparen. Maar jij hebt maar 1 paard waar je plezier mee wilt hebben (en niet dit soort ellende) dus laat maar gewoon een DA komen...


Ja ik moet vandaag eerst naar de manege want ze krijgt eerst ijzers en dan kijken of ze niet meer kreupel is.En van de week meot ik eerst ff de kliniek bellen en vragen hoe en wat en dan ga ik wel naar de DA denk ja das het beste lijkt mij

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 15:46

De manege eigenaar heeft ern iksm ee te maken want het is mijn eigen paard dus hij kan ook geen geld uitsparen ofzo maar vandaag kwam de hoefsmid en die zei dat ik inderdaad nog ff meost wachten .Maar ik bel gewon de veearts op van de week als ik geopereerd ben

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!


pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 16:17

Passoa schreef:
Wat heeft die manege man ermee te maken?? Verward Ik zou er toch echt gewoon een DA bij halen Maar nu zeg je dat het je paard is maar dan weer dat het je leasepaard is :S


nee der staat een verhaaltje over mijn huurpony onder en het ging over kylia en das mijn eigen paard

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 22:08

Ja ik ga inderdaad de DA bellen moet alleen zelf eerst geopereerd worden vrijdag dus kan ik zelf even nisk doen.Zodra ik weer thuis ben bel ik zoiezo wel even den kdat dat toch het beste is

DOE EENS GEK JE LEEFT MAAR EEN KEER!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: shadowstar en 2 bezoekers