Hoesten...allergie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Hoesten...allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-02 19:39

Hoihoi,

Mijn paard loopt nu al maaanden te sukkelen met zijn luchtwegen. Het begon met een beetje hoesten (wit tot geel slijm ophoesten) en 1x werd het erger (keelontsteking--> toen is er een bronchoscopie gedaan). Telkens een paardenarts erbij en telkens medicijnen (ventipulmin, sputolysin, pretnison, diverse slijmoplossers en cortico's zoals altijd volgens mij) Tijdens het medicijngebruik ging het steeds zo goed als over maar als we stopten begon het langzaam weer.
Nu leek het een poosje goed te gaan maar sinds twee dagen hoest hij weer slijm op. Hij lijkt er geen last van te hebben...maar ik ben gewoon bang dat het erger of chronisch wordt.
Wat ik ook niet fijn vind is dat er eigenlijk nooit naar een oorzaak wordt gezocht maar alleen wordt behandeld.

Zou het geen allergie kunnen zijn? Voor stro of kuilvoer? Of ergens anders voor....

Wie heeft er ook wel eens zoiets meegemaakt en wat hebben jullie gedaan in dit geval?
Wie heeft er ervaring met vernevelen, en hoe?
Is er iemand die er een holistisch dierenarts zoals Eric Laarakker bij heeft gehaald en hier baat bij gehad heeft?

x Elise Verdrietig

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/



Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-02 21:44

Dit had ik er misschien bij moeten vertellen:

Hij staat hele dagen buiten, in de winter staat hij snachts op stal, luik naar buiten, dagelijks uitgemest, sochtends opgestrooid (wel stro maar erg stofvrij) ,buiten in een paddock of in de wei, hij draagt een regendeken en een wollen dek, dus geen kou of nattigheid. Somers staat hij met goed weer ook snachts buiten.

Hij krijgt kuilvoer, dus ook stofvrij....

Of hij is echt overgevoelig (geworden) voor stro, of er moet iets anders zijn waar hij allergies voor kan zijn.

En ik heb nix tegen de gewone veterinaire geneeskunde, behalve dat ze dus nog steeds niet naar de oorzaak gezocht hebben maar enkel het probleem willen oplossen en dat is hier dus NIET de oplossing... en een holistisch arts kijkt hier wel naar, overigens is Erik Laarakker ook 'gewoon' veearts.

Maar bedankt!

Greetzz Elise

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-02 16:01

Hoi Odi,

kan je wat meer vertellen over die kruidenmis en die etherische olien? Ik heb momenteel hooispray van de silverlinde maar heb niet het idee dat het echt helpt...

Groetjes Elise

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ferera, YandexBot en 4 bezoekers